پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
دادستان مرکز استان از آخرین وضعیت دادخواست دشت سقاوه خبر داد.
شعار سال: سقاوه با همه زیبایی‌های خدادادیش دستخوش حاشیه‌هایی شد که مسئولان قدرتمند و صادر کننده مجوز‌ها یک طرف و مردم محروم و کشاورز سقاوه در طرف دیگر آن قرار گرفتند.

دشتی سرسبز که خاستگاه گردشگری است، اما با چانه زنی‌های خاص، مسئولان می‌خواستند غول صنعت را به جان این دشت زیبا بیندازند.

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد که خود را ناجی و حافظ طبیعی و منابع ملی می‌دانست، این بار واگذاری زمین را به پتروشیمی بویراحمد قانونی ارزیابی و سینه را سپر می‌کرد اگر کشاورزان شکایتی دارند در دستگاه قضایی بر علیه ما طرح دعوی کنند.

بهشتی فرد مدیر کل منابع طبیعی وقت با تاکید بر اینکه زمین پتروشیمی بویراحمد با سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی به شرکت پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شده است گفته بود:با فرایند‌های قانونی این زمین واگذار شد.

پتروشیمی سقاوه بویراحمد یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌های استان بود و در برهه‌های مختلف خبر‌های متفاوتی از آن مخابره شد تا پرونده ان سوژه دستگاه قضایی باشد.

دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم از ورود به ماجرای اراضی پتروشیمی سقاوه خبر داده بود.

شرکتی با مدارک جعلی در پروژه سقاوه مهمترین خبر در این حوزه بود تا مهرداد کرمی دادستان سابق مرکز استان اظهار امید واری کند که این قرار داد منحل و باطل شود.

۳ تیر ماه سال جاری بود که علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در گفتگو با خبرنگاران از روند بررسی پرونده سقاوه خبر داد و گفت: حفظ حقوق بیت المال از طریق ادارات و عدم تعهدات پیمانکار به صورت جد پیگیری می‌شود.

وی بیان کرده بود دادخواست انحلال این شرکت و ابطال واگذاری دشت سقاوه تنظیم شده و تا ۱۰ روز آینده فرایند ثبت و رسیدگی این پرونده در دادگاه حقوقی انجام می‌شود.

دادستان مرکزاستان روز گذشته در این رابطه به خبرنگار ما گفت: کار ثبت این پرونده در دادگاه انجام شده و اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر با بررسی و اجرای فرایند دادرسی احقاق حق پتروشیمی سقاوه مشخص شود.

وی ابراز داشت در صورتی که حکم به نفع شاکی پرونده باشد زمین‌های دشت سقاوه به اراضی ملی بازگردانده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 8 شهریور 1399، کد خبر: 162761،  www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
يعني حق مردم كرمانشاه از اين همه منابعي كه دارن تحويل دولت ميدن همينه؟ نبايد نعضل بيكاري جوون هامون رو حل كنيد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین