پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
در روایات آمده است که امام مهدی (عج)، حق هر حقداری را بگیرد و به او دهد، حتی اگر حق کسی زیر دندان دیگری باشد، از زیر دندان انسان متجاوز و غاصب بیرون کشد...
شعارسال: در عصر ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) تحولات اقتصادی و اجتماعی فراوانی به وقوع خواهد پیوست. برای مثال در روایات به سرسبزی و حاصلخیزی برخی مناطق عراق اشاره شده که امروز تمام آنها بیابانهای بی آب و علفی هستند. پس شرایط زمین هم حتی در آن دوران متغیر خواهد شد.

در دوران طلایی ظهور مردم به رفاه می رسند اما سوال اینجاست که آیا این رفاه به چه عواملی مرتبط است؟ ما به سه نمونه اشاره می نماییم:

۱- قطع فساد و بازگشت ثروت بین عموم جامعه

یکی از دلایل رفاه عصر ظهور مبارزه امام با مفسدان و سرمایه دارانی است که از طرق نامشروع مانند کم فروشی و احتکار و حتی دزدی اموال عمومی و غیره به ثروت های هنگفت دست یافته اند. حضرت ضمن مبارزه به برقراری عدالت اقتصادی و تقسیم اموال بین عموم اقدام خواهند کرد.

در روایات آمده است که امام مهدی (عج)، حق هر حقداری را بگیرد و به او دهد، حتی اگر حق کسی زیر دندان دیگری باشد، از زیر دندان انسان متجاوز و غاصب بیرون کشد، و به صاحب حق بازگرداند. (المهدی الموعود المنتظر، ج ۱، ص ۲۷۹)

باز روایت داریم که در آن زمان هر حقی به صاحب حق بازگردانده می شود و بسیاری از اموال غصب شده گرد هم می آیند و ثروت انبوهی جمع می شود. (طبرسی، الاحتجاج، ص ۴۱۳)

2- برکات آسمانی و زمینی

همانگونه که در ابتدای متن نیز اشاره شد زمین در آن دوران تمام آنچه در خود دارد به مردم عرضه می نماید و برکات خود را در اختیار مردم قرار می دهد. حتی مطابق آیه ۹۶ سوره اعراف برکات آسمانی و زمینی هر دو توامان به سوی مردم سرازیر خواهند شد.

در روایتی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در این باره نقل شده که می فرمایند:

«خداوند برای قائم (عج) گنجها و معادن زمین را آشکار می سازد.» (ارشاد مفید، ص ۳۴۲)

3- علاقه عمومی به انجام فرائض مالی بر خلاف امروز!

در قرآن کریم تاکید بسیار زیادی روی واجبات و مستحبات مالی شده و آن را به عنوان یکی از مهمترین نشانه های مومنان بر می شمرد. امروز متاسفانه اغلب مردم نسبت به این وظایف بی توجهند لکن در دوران ظهور حضرت پرداخت خمس و زکات و صدقات و انفاق و قرض به قدری در بین مردم رواج می یابد که در روایات آمده است که صاحب ثروت به دنبال کسی می گردد که صدقه اش را بپذیرد و وقتی آن را به شخصی می دهد، می گوید نیاز ندارم!

حتی غیر مسلمانان از اهل کتاب نیز که اسلام نمی آورند چون تحت حاکمیت و امنیت از سوی حکومت اسلامی قرار می گیرند به حکومت جهانی اسلامی مالیات پرداخت می کنند و این نیز یکی از منابع مهم در رفع نیازمندی مردم است. (به نقل از بحارالانوار، ج ۱۳، ص ۱۹۶)

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از اطلاع رسانی کاسب امین، تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1395، کد خبر: - ، www.kasebeamin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین