پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ظرف مدت حداکثر ۳ روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه های امنیتی خبر داد.
شعارسال: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ظرف مدت حداکثر ۳ روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه‌های امنیتی خبر داد.
 
سیف الله ابوترابی، در تشریح روند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، گفت: آیین نامه این قانون توسط دولت تصویب و به استانداری‌ها ابلاغ شده است؛ در حقیقت متولی این موضوع استانداری‌ها هستند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال در دو مرحله در این مورد پاسخگو است، نخست زمانی که مادر ایرانی که فرزند زیر ۱۸ سال دارد ادعا می‌کند ایرانی است و با تبعه خارجی ازدواج کرده است؛ در این مرحله استانداری از ما استعلام می‌کند که آیا این مادر ایرانی است یا خیر؟ که سازمان ثبت احوال بر اساس پرونده‌هایی که داریم اظهارنظر می‌کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی پس از استعلام وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، پرونده تکمیل و تایید می‌شود و به سازمان ثبت احوال برای صدور شناسنامه داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر شده است یا خیر گفت: تاکنون صدور شناسنامه نداشتیم چرا که این پروسه ۳ ماه زمان می‌برد درحالی که تاکنون ۲۰ روز آیین نامه ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه دو مرجعی هستند که ۳ ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند، لذا هنوز به مرحله‌ای نرسیده که پرونده‌ای به سازمان ثبت احوال داده شود؛ اما اگر پرونده‌ای به سازمان ارائه شود، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت یا سه روز شناسنامه صادر خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از رکنا، تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۵/۶۰۰۸۷۹ www.rokna.net
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
بایدبرای زن ایرانی ارزش قائل شد و بچه زن ایرانی باید حقوق کامل یک بچه ایرانی رو داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین