پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
استاد اقتصاد دانشگاه تهران بیان کرد: باید تصمیمات و تفکرات براساس حفظ ارزش پول ملی باشد، اما به نظر می‌رسد، بخشی از سیاست افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی همسو با منویات امریکا بوده است.
شعار سال : محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران اظهار داشت: سیاست‌های پولی با محوریت و توجه به حفظ ارزش پول یکی از مسوولیت‌های مهم بانک مرکزی است، زیرا با کاهش ارزش پول ملی کلیه مناسبات به هم می‌ریزد.

وی بیان کرد: رییس‌جمهور در یکی از نشست‌های خود صریحا به موضوع افزایش نرخ دلار اشاره کرد که تصمیم اسفناک افزایش نرخ ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۱۲ و ۱۵ و نهایتا ۲۰ هزار تومان برای افزایش میزان صادرات تفکر غلطی بوده، البته این صحبت‌ها از نظر من بسیار شجاعانه بود. این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا به هیچ عنوان اجازه کاهش ارزش پول ملی خود را نمی‌دهند؛ بنابراین باید تصمیمات و تفکرات براساس حفظ ارزش پول ملی باشد، اما به نظر می‌رسد، بخشی از سیاست افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی همسو با منویات امریکا بوده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۰eghtesadi.com، ۲۱۳۴۰۷۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین