پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی، راه اندازی می‌شود.
شعار سال: محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه با توجه به اینکه برنامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی به دقت در حال اجرایی شدن است گفت : وزارت راه و شهرسازی در حال ارزیابی آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف قانونی است.
 
او ادامه داد: اصلاحیه شیوه نامه ها و بخشنامه های مختلف در حوزه های مهندسی ابلاغ شده و تمامی این اقدامات باعث بهبود شرایط فعلی در این زمینه خواهد شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چندین سامانه به زودی در جهت شفافیت مسائل مهندسی و همچنین مسائلی که مورد اعتراض متقاضیان است راه اندازی می شود، اظهار کرد: مسائل خلاف قانون در حوزه های مختلف نظام مهندسی در مقیاس کلی بسیار کمتر از سایر بخش‌ها است.

از هیچ تخلفی در حوزه نظام مهندسی چشم پوشی نمی‌کنیم
 
محمود زاده تصریح کرد: من نمی‌خواهم بگویم که هیچ تخلفی به ویژه در حوزه امضا فروشی وجود ندارد اما در مقایسه با سایر بخش‌ها این تخلفات بسیار کمتر است و این تخلفات هم توسط شورای مرکزی نظام مهندسی پیگیری می‌شود.
 
محمود زاده با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشور به عنوان بزرگترین و تخصصی ترین بخش مهندسی کشور با ۵۵۰ هزار عضو در مقایسه با سایر بخش ها از تخلفات کمتری برخوردار است، اظهار کرد: تخلفات کوچک ممکن است به همان نسبت کلی مهم باشد اما در بسیاری از بخش ها توانسته ایم موفق عمل کنیم.
 
او با اشاره به اینکه در سازمان نظام مهندسی کشور ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی به صورت مشترک با به کارگیری گروه‌هایی که تشکیل داده است به صورت مرتب و روزانه این موضوعات و مسائل را پیگیری می‌کند افزود: معاونت مسکن و ساختمان، نظارت مستمری بر عملکرد سازمان نظام مهندسی دارد و وزارت راه و شهرسازی هم با توجه به جایگاه و حیثیت مهندسی این موضوعات را پیگیری می‌کند.
 
محمود زاده اضافه کرد: شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور یکی از بهترین ارگان‌هایی است که سعی دارد از لحاظ کیفیت، تعهد، حرفه و هویت شهروندی تمامی مسائل مرتبط با بخش های مهندسی را بررسی کند و در هیچ کدام از آنها اغماضی صورت نمی‌گیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: تخلف در حوزه مهندسی به عنوان یک معضل همه گیر ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند اما تمامی این اقدامات به صورت کامل و مستمر پیگیری می شود.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: تلاش حداکثری بر آن است که شفافیت و سلامت در حوزه های مهندسی وجود داشته باشد و البته امیدواریم با ایجاد سیستم‌های هوشمند بتوانیم به این موضوعات رسیدگی کنیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 12 شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: 7477337، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین