پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۸۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
گویا دکتر همتی تصور کرده اند که بازار و حقوقی ها با پند و توصیه ، اقدام به سبز کردن بازار و حمایت از آن می کنند؟ دکتر همتی بیان داشته اند که حقوقی هایی که طی چند ماه گذشته سود کرده‌اند نقش بازارسازی را ایفا کنند. چرا که توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تامین مالی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی است. قضاوت با شما؟

شعار سال : آقای همتی خوب می دانند که بازار جای مبادله و معامله بوده و کلاس درس اخلاق و توصیه نیست. اخلاق گرائی و توصیه پذیری یک بازار هم وابسته به سطح و میزان بلوغ بازیگران آن بازار داشته و بیشتر، مولفه ای فرهنگی و درونی و نه نظارتی- دستوری بیرونی است.

با این اوصاف ، مشخص نیست که آقای همتی ، قصد توصیه به چه کسانی را دارد. باید به آقای همتی گوشزد کرد که اگر در امروز ، بازارساز برای شما 100 واحد هزینه کند، فردا حتما 120 واحد از شما مطالبه می کند. بر این اساس بجای نصیحت و توصیه اخلاقی، بهتر است به فکر اصلاح رویه ها ها ، ساختارها، روندها و قوانین و قواعد بازی در بازار سرمایه باشید.

برای تنویر افکار عمومی ، عین فرمایشات دکتر همتی خدمت خوانندگان محترم تقدیم می شود.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درپست اینستاگرامی خود چند نکته در خصوص بازار سرمایه مطرح کرد.

او تصریح کرد: قبلا هم تاکید کرده ام، اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد  سرمایه گذاران  کوچک و بزرگ،  پشتوانه بازار سرمایه است.لذا، نظر به ورود طیف گسترده سرمایه‌گذاران جدید، تعامل حرفه‌ای، ارایه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله‌گران با این دسته از سرمایه‌گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آنها در بازار خواهد بود.

وی افزود:  شایسته است، مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت‌های تابعه بانک‌ها که طی چند ماه اخیر به دلیل رشد قیمت سهام‌شان منتفع شده‌اند، با رعایت ضوابط قانونی، نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد، در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی، توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند؛ همچنین استقرار نظام عملیات بازار باز، توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و نیز انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.

همتی پیشنهاد داد تا بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی لازم در بازار سهام به‌صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری طلا، تاریخ انتشار 15     شهریور    99، کد خبر:   71796، www.tala.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
واقعا بورس و سرمایه گذاری در بورس برای مردم خیلی موضوع پیچیده ای شده. خیلی ها بدون سواد و کارشناسی لازم وارد این بازار شده اند و الان خیلی ها ضرر می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین