پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در ابتدای اردیبهشت ماه لطمه سنگینی به ما وارد کرد.
شعار سال: رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در ابتدای اردیبهشت ماه لطمه سنگینی به ما وارد کرد.
 
در آن زمان از خرده فروشی‌ها حمایت کردیم در حالی که برای خرید اقلام در ابتدای اردیبهشت ماه به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و همین موضوع منجر به کاهش قدرت خرید ۵۰ درصدی ما شده است. اگر در گذشته بنکداران حدود ۱۰۰ کارتن شوینده محصولی را خریداری می‌کردند اکنون قدرت خرید بنگداران به ۵۰ و ۶۰ کارتن خرید محصول رسیده است.
 
محمد آقاطاهر اظهار داشت: کمبودی در تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد اما قیمت تمام کالاها گران شده است؛ به طوریکه در برخی از اجناس افزایش قیمت ۲۰ درصد تا ۲ برابری مشاهده می‌شود.
 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: اکنون شرایط متفاوت از گذشته شده است. زیرا تالار‌ها پذیرایی و رستوران‌ها فعالیت ندارند به همین دلیل بخشی از تامین کالا که به واسطه آنها انجام می‌گرفت دیگر انجام نمی‌شود. همین امر سبب شده تا فروش ما هم نزدیک به ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.
 
وی اضافه کرد: افزایش قیمت ارز باعث کاهش قدرت خرید مردم در کالاهای اساسی شده است؛ به طوری که مردم کالاهای مورد نیاز خود را روزانه خریداری می‌کنند.
 
آقاطاهر با اشاره به قیمت برخی از اقلام اظهار داشت: برنج خارجی از ابتدای شهریور که با ممنوعیت واردات روبه‌رو شد نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت و حبوبات هم در ماه اخیر افزایش قیمت ۱۰ درصدی را داشته است اما جالب است بدانید، در ماه‌های اخیر شکر ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است.
 
او ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در ابتدای اردیبهشت ماه لطمه سنگینی به ما وارد کرد. در آن زمان از خرده فروشی‌ها حمایت کردیم در حالی که برای خرید اقلام در ابتدای اردیبهشت ماه به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و همین موضوع منجر به کاهش قدرت خرید ۵۰ درصدی ما شده است. اگر در گذشته بنکداران حدود ۱۰۰ کارتن شوینده محصولی را خریداری می‌کردند اکنون قدرت خرید بنگداران به ۵۰ و ۶۰ کارتن خرید محصول رسیده است.
 
آقاطاهری در خاتمه اضافه کرد: در دوران کرونا فروشگاه‌های زنجیره‌ای با کمبود کالاهای اساسی مواجه شدند این در حالی است که واحدهای صنفی خرد مورد حمایت بنکداران قرار گرفتند و با کمبود کالا مواجه نشدند اما قیمت برخی اقلام به یک‌باره حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گران شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین   ، تاریخ انتشار:   12شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:463993   ،www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین