پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر خارجه عمان کرد.

شعار سال: علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط صبح امروز (یکشنبه) در دیدار با سید بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

نجفی در این دیدار، ضمن تبریک انتخاب وزیر خارجه جدید عمان و با اشاره به اشتراکات و پیوند‌های تاریخی و فرهنگی دو کشور، دستورکار و اولویت‌های خود برای توسعه روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان را تشریح و در این راستا بر حفظ و تقویت سطح رایزنی‌ها بین دو کشور تأکید کرد.

سفیر ایران افزایش حجم مبادلات تجاری دو‌کشور و پیگیری اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی را حائز اهمیت خواند.

وزیر خارجه عمان در این دیدار با اشاره به مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان، نسبت به همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

بدر البوسعیدی بر رویکرد متوازن و تلاش عمان در راستای کمک به تحکیم صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

«علی نجفی خوشرودی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران ۳۱ مرداد ماه با استقبال مسئول تشریفات وزارت خارجه عمان و اعضای سفارت در فرودگاه بین المللی مسقط وارد عمان شد.

وی در سخنانی در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط بین دو کشور، بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

با پایان ماموریت حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، «علی نجفی خوشرودی» به جای او عهده‌دار این سفارتخانه شد.

نجفی خوشرودی که متولد ۱۳۴۹ شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد روابط بین الملل (دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ۱۳۷۵ و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله است.

نجفی خوشرودی پیش از این به عنوان کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشور‌های مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشور‌های مشترک المنافع و همسایگان شمال غربی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران همچنین در طی سال‌های ۱۳۹۱ - ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به فعالیت پرداخته است و پس از آن از در طی سال‌های ۱۳۹۵ - ۱۳۹۹ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نجفی خوشرودی از هفتم خرداد ۱۳۹۹ تاکنون در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بوده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 شهریور    99، کد خبر:   13990616000723، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین