پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در سال ۱۹۹۵ در کودکی چوپان بود و همان کودک در سال ۱۹۸۸ مدیر عامل آرامکو شد و چند سال بعد به وزارت نفت عربستان رسید؛ جایگاهی که تنها با دانش و تجربه خود کسب کرد.
شعار سال: کتاب برآمده از دل صحرا، روایت زندگی خودنوشته علی النعیمی، کودک خردسالی که از کارگری، وزیر نفت عربستان و مدیر عامل آرامکو شد.
النعیمی در صحرای خشک، بی آب و علف متولد شد، تا چهار سالگی چوپانی کرد تا پیش از ۹ سالگی کفش نپوشید، در ۱۲ سالگی کار خدماتی را در آرامکو شروع کرد، در مدرسه جبل که همزمان با کارگری درس خواند وقتی معلم پرسید در آینده چکاره می‌شوی «النعیمی گفت رئیس آرامکو خواهم شد».
او هر روز فاصله ۱۵ کیلومتری مدرسه تا خانه و کار را طی می‌کرد تا کارگر۳ ریالی، در ۱۹۸۸ مدیر عامل آرامکو و در ۱۹۹۵در ۶۰ سالگی به مدت دو دهه وزیر نفت عربستان شد، و سیاست‌های او قیمت نفت را در دامنه۱۰دلار تا ۱۴۷ اوپک تجربه کرد.
او تحصیلات خود را در دانشگاه استنفورد و لی‌های در پنسیلوانیا و در دانشگاه امریکایی بیروت گذراند.
در کره جنوبی خیابانی بنام او اختصاص دادند، مردی که زندگی‌اش سرشار آموختنی و تلاش در خانواده‌ای فقیر را طی کرده، کمتر شنیده شد با اختلاس و قرارداد‌های نفتی اعتبار و برند جهانی خود را سیاه کند.
دکتر مهرداد مظفری

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کارخانه دار، تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: --، www.karkhanedar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین