پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
۶ برابر شدن قیمت دلار در کمتر از سه سال گذشته در شرایطی رخ داده که در تاریخ اقتصادایران قبل از این ۱۹ سال (۹۶-۱۳۷۷)، ۱۱ سال (۷۷-۱۳۶۶)، ۸ سال (۶۶-۱۳۵۸)، نیم قرن (پهلوی) و یک قرن (قاجار) طول کشید تا قیمت ارز (دلار) ۶ برابر گردد.
شعار سال: ۶ برابر شدن قیمت دلار در کمتر از سه سال گذشته در شرایطی رخ داده که در تاریخ اقتصادایران قبل از این ۱۹ سال (۹۶-۱۳۷۷)، ۱۱ سال (۷۷-۱۳۶۶)، ۸ سال (۶۶-۱۳۵۸)، نیم قرن (پهلوی) و یک قرن (قاجار) طول کشید تا قیمت ارز (دلار) ۶ برابر گردد.
بدترین نحوه اداره اقتصاد ایران در سه سال گذشته

در شرایطی قیمت دلار در کمتر از ۳ سال ۶ برابر شده که بر اساس داده های رسمی درآمدها و ذخایر ارزی ایران در سه ساله ۹۹-۱۳۷۷ بالغ بر ۳۲۰ میلیارد دلار (با برآورد ۴۵ میلیارد دلار ۱۳۹۹) محاسبه می شود.

بایستی توجه داشت که درآمد صادرات غیرنفتی از صادرات نفتی پیش از سال ۱۳۸۳ هنوز بیشتر است و مصارف ارزی سالانه واردات کالا کمتر از ۵۰ میلیارد دلار است.

در شرایطی با وجود درآمد ارزی دولت و بانک مرکزی برای اخذ مالیات تورمی از مردم و تامین منافع ائنلاف غالب اقدام به کاهش ارزش ریال می کنند که نه ایران در جنگ (با نفت بشکه ای ۸ دلار) و نه در اشغال بیگانگان است.

نظر به ناکارآمدی دولت و بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی (و به تبع آن کنترل تورم) لازم است تا مجلس به وظیفه خود عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 19 شهریور1399، کد خبر: 682190،  www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین