پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۹۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
همتی گفت: بخشی از اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از سوءاستفاده واضعان فشار حداکثری است، که اگر این تلاش‌ها نبود، مشکلات اقتصادی در ابعاد بزرگ‌تری کشور را دچار عدم تعادل می‌کرد.
شعار سال: عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بار‌ها از این صفحه سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی را با شما در میان گذاشته‌ام. هدف اصلی از این نوشته‌ها ارائه شفافیت در کار‌ها بوده است. من به‌خوبی می‌دانم که با توضیح سیاست‌ها، بسیاری از کارشناسان و اصحاب رسانه به‌نقد می‌پردازند و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند. این امر برای من و همکارانم همواره مورداحترام بوده و از آن‌ها استفاده کرده‌ام.

اما در این میان دو نکته توسط برخی از نوشته‌ها و مصاحبه‌ها نادیده گرفته می‌شود: اول، شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد. در شرایط عادی بدیهی است که بسیاری از پیشنهاد‌ها و راهکار‌ها قابل انجام است، ولی در اوضاع کنونی که اقتصاد تحت شدیدترین فشار‌ها قرار دارد اندکی انصاف و مسئولیت‌پذیری در تحلیل و سخن گفتن با توجه به عوامل مؤثر خارج از کنترل، می‌طلبد.

دوم، کار‌ها و اقداماتی است که بانک مرکزی در این دوره دوساله انجام داده و می‌دهد. بخشی از این اقدامات در قالبی است که به اطلاع شما مردم عزیز رسیده و نتایج آن‌هم دیده می‌شود. اما بخش مهم از اقدامات خدمتگزاران شما مردم در بانک مرکزی، مربوط به فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از سوءاستفاده واضعان فشار حداکثری، سخنی از آن‌ها به میان نیاورده‌ام. اگر نبود این بخش اقدامات و تلاش‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز در ابعاد بسیار بزرگ‌تری اقتصاد کشور را دچار عدم تعادل‌های جدی می‌کرد اگرچه به‌هیچ‌عنوان منکر مشکلات و رنج مردم شریف ایران نیستم.

من و همکارانم علیرغم تمام سختی‌ها مصمم به کنترل تورم و دستیابی به پایداری بازار‌ها و تأمین ارز برای ملزومات مردم به‌عنوان اولویت‌های اصلی هستیم. امیدوارم بعدازاین که با سرافرازی از این شرایط بیرون آمدیم مردم را در جریان اقدامات و سختی‌های راهی که آمده‌ایم قرار دهم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۳۴۶۳۵۹، www. tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین