پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
سایپا و ایران‌خودرو از سال جاری طرح‌های ثبت‌نام خود را با شرایط جدید آغاز کردند هر دو شرکت خودرویی در این طرح‌ها زمان دقیق‌تری برای تحویل خودرو بیان کردند، اما شواهد نشان می‌دهد که نتوانسته‌اند به قول‌های خود عمل کنند.
شعار سال : دو خودروساز سایپا و ایران خودرو از ابتدای امسال با روشی که به تصویب شورای رقابت و وزارت صمت رسیده اقدام به پیش‌فروش انواع مختلف خودرو‌های خود کردند. در این طرح‌ها که تعداد زیادی از مردم ثبت‌نام کردند.
 
یکی از ویژگی‌های مهم طرح‌های سال جاری دو خودروساز بزرگ کشور، تعیین زمان تحویل برای هر کدام از طرح‌ها است که با توجه به ویژگی‌های آن طرح مشخص می‌شود. با این حال در برخی از طرح‌ها زمان مشخص تحویل خودرو که برای مردم نیز بسیار اهمیت دارد؛ رعایت نمی‌شود.
 
به‌گونه‌ای که در برخی از خودروها، دعوت‌نامه به مشتریان ارسال می‌شود و سپس آن‌ها ۵۰ درصد باقی‌مانده را به قیمت روز خودرو واریز می‌کنند، اما زمان تحویل خودرو برخلاف قرارداد ابتدایی، چند ماه پس از زمان تعیین شده در زمان تحویل دعوت‌نامه است. این در حالی است که خودروساز موظف است ۳۰ روز پس از ارسال دعوت‌نامه و دریافت کامل وجه، خودرو را تحویل دهد.

یکی از مخاطبان اسناد خرید خود را ارسال کرده که در آن اثبات می‌کند، ثبت‌نام وی انجام شده و طبق آن زمان ارسال دعوت‌نامه هفته چهارم مردادماه تعیین شده است، اما این دعوت‌نامه با تاخیر یک ماهه به خریدار ارسال شده است.
 
سرنوشت نافرجام تحویل خودرو در طرح‌های جدید

با این‌حال طبق ضوابط خودروسازی سایپا هر کدام از مشتریان پس از یک ماه از دریافت دعوت‌نامه می‌توانند خودروی خود را دریافت کنند، اما در تماسی که فرد ثبت‌کننده با نمایندگی معرفی شده داشته، زمان تحویل خودرو کوئیک را به جای ۲۲ مهرماه، مردادماه ۱۴۰۰ تعیین کرده است.

اپراتور نمایندگی شرکت سایپا توضیحات بیشتری را به مشتری خودرو کوئیک بیان کرده است. طبق گفته وی درحال حاضر این شرکت مطالبات دی ماه ۹۸ را تحویل می‌دهد و قطعا تحویل خودرو کوئیک در سال ۹۹ انجام نخواهد شد.

به نظر می‌رسد باتوجه به وجود مطالبات زیادی که سایپا و ایران خودرو از سال‌های قبل داشته‌اند، نمی‌توان به تعهد این دو خودروساز اعتماد داشت، زیرا حجم بالای متقاضی برای برخی خودرو‌ها قطعا زمان تحویل را به تعویق می‌اندازد. قطعا این نحوه تحویل خودرو توسط خودروسازان نیز اثر بسیار کمی بر بازار خواهد داشت و همچنان مشکلات قیمتی و تلاطم‌های آن را افزایش خواهد داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر:ana.press،۵۱۴۶۳۸
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
فقط بلدن پول مردم رو بگیرن خودرو درست تحویل دادن بلد نیستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین