پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مسیر دوم فیبر نوری دریایی جزایر خلیج فارس واقع در جزیره قشم خبر داد.
شعارسال: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مسیر دوم فیبر نوری دریایی جزایر خلیج فارس واقع در جزیره قشم خبر داد.

*** افتتاح مسیر دوم فیبر نوری دریایی

حمید فتاحی در خصوص مسیر دوم فیبر نوری، اظهار داشت:

در سند معماری شبکه ملی اطلاعات، پایداری ارتباطات و اتصال جزایر خلیج فارس به‌عنوان پاره‌های تن سرزمین مدنظر قرار گرفته است.

در فاز اول، اجرای مسیر دوم فیبرنوری دریایی را برای جزایر کیش، قشم و خارک طراحی و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت بابیان اینکه برای اجرای این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود:

برای نخستین بار، این پروژه با توان داخلی در دریا اجرا می‌شود.

*** انتقال داده‌های دیجیتال

کابل‌های مدرن از فناوری فیبر نوری برای انتقال داده‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که شامل تلفن،  اینترنت و ترافیک داده‌های خصوصی است.

نخستین فیبر نوری دریایی ایران، در سال ۹۲ توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب‌های بین‌الملل بهره‌برداری شد با این هدف که توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی افزایش دهد.
پیش از این وزیر ارتباطات درباره قطعی‌های اینترنت، افزود:

در ابتدای آغاز به کار فعالیت من، ۷۰ درصد اینترنت کشور از جنوب و روی فیبر نوری تامین می‌شد.

طبیعتا اگر این فیبر نوری دریایی خوب دفن نشده باشد بر اثر لرزش‌ها و لنگر انداختن کشتی قطع می‌شود و حداقل زمانی که لازم است نقطه‌یابی و وصل شود، حداقل دو روز است که کشور دچار اختلال می‌شد.

یکی از کار‌هایی که در زیرساخت انجام دادم این بود که چگالی توزیع اینترنت از سطح دریا را به سمت مرز‌های شمالی بردم، که از آنجا بیشتر درخواست‌های ما به سمت اروپا می‌رود و کیفیت بهتری دارد، اکنون اگر هم از دو مسیر دچار قطعی شویم مردم احساس نمی‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۲۱۴۴۹۱، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین