پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۰۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس مثل ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی که دولت از این صندوق برای مقابله با کرونا برداشت، باعث افزایش پایه پولی می‌شود؛ یعنی بعد از آن ۷ برابر شده و به نقدینگی اضافه می‌شود؛ بنابراین این پول درنهایت به نقدینگی تبدیل خواهد شد.
شعار سال:برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس مثل ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی که دولت از این صندوق برای مقابله با کرونا برداشت، باعث افزایش پایه پولی می شود؛ یعنی بعد از آن 7 برابر شده و به نقدینگی اضافه می شود. بنابراین این پول درنهایت به نقدینگی تبدیل خواهد شد.

دومین مساله این است که کشور ما در حال حاضر گرفتاری های بزرگ تر از این بسیار دارد و بورس هم به حد کافی متورم است و هنوز بخش عمده ای از آن حباب است. پس این پول را می خواهند صرف چیزی می کنند که هیچ اولویت و لزومی ندارد و باید اجازه دهند این حباب ها در بورس تخلیه شود.

مساله سوم این است که این پول را می خواهند صرف خرید یک سری سهام کنند در بازاری که در حال حاضر ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان ارزش آن است. ۱۰ هزار میلیارد تومان را در این بازار می خواهند چکار کنند؟ در واقع این پول در بورس اثری نخواهد داشت. اختصاص این پول به نوعی تنها پول دور ریختن است.

خلاصه کلام اینکه این کار در نهایت راه به جایی نخواهد برد زیرا در پی آن نقدینگی تولید می شود. از طرف دیگر پولی که باید صرف گرفتاری های دیگر کشور در این وانفسای بی پولی شود، دارد خرج حفظ حباب می شود و در درجه سوم یک بازاری که الان ۵ هزار میلیارد تومان حباب دارد اگر شما با ۱۰ هزار میلیارد تومان حفظ کنید، ۵۰۰ برابر این حباب دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری کسب و کار  ، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1399  ، کدخبر:   ،www.kasbokarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین