پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم مهم‌ترین دستاورد سفر حسن روحانی به آمریکا تأکید ایران بر مسائل منطقه‌ای و محکومیت عربستان سعودی در سازمان ملل بود ضمن این‌که به موقع بحث برجام و بدعهدی‌های آمریکا در اجرای آن در سازمان ملل مطرح شد.

شعارسال: مرتضی صفاری؛ درباره سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: مباحثی که حسن روحانی در سخنان خود مطرح کرد درباره مسائل روز بین‌المللی بود که به درستی از سوی ایشان مطرح شد. بحث افراط‌گرایی و زیاده خواهی های عربستان سعودی که مدام در منطقه تفرقه‌افکنی می‌کند به‌خوبی از سوی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد.

وی افزود: البته مسایل برجام و بد عهدهای آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای نیز از دیگر مباحثی بود که به درستی رییس‌جمهور در سخنرانی خود به آن اشاره کرد. اصولاً سران کشورهای جهان در سخنرانی سالانه خود در سازمان ملل، مباحث روز دنیا را مطرح می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث سوریه و یمن و حرکات ناشایست سعودی‌ها در قتل عام مردم یمن به‌درستی از سوی رییس جمهور مطرح شد تا عربستان بیش از گذشته در مجامع بین‌المللی محکوم شود.

صفاری تصریح کرد: اگر مسئله‌ای که مورد توجه دیگران است در یک اجلاس بین‌المللی مطرح شود بدون شک تأثیرگذار خواهد بود. برای مثال هم‌اکنون بحث افراط‌گرایی و تروریست یک بحث جهانی و موردعلاقه مردم جهان است که رییس جمهور به این موارد به درستی اشاره کرد. برجام نیز علاوه بر این‌که مورد توجه آمریکا است مورد علاقه اروپا نیز می‌باشد به همین دلیل در مباحث بین‌المللی باید منافعی را برای دیگران هم متصور بود تا بتوان منافع خود را تأمین کرد. به هر حال رییس‌جمهور به خوبی از مواضع جمهوری اسلامی در عرصه جهانی دفاع کرد؛ بنابراین سفر رییس جمهور به آمریکا و آمریکای لاتین ثمرات زیادی برای ایران داشت. رییس‌جمهور ملاقات‌های خوبی با سران دیگر کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل داشت که اگر قرار بود این ملاقات‌ها در زمان دیگری انجام شود بدون شک هزینه‌های زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم مهمترین دستاورد سفر حسن روحانی به آمریکا تاکید ایران بر مسایل منطقه‌ای و محکومیت عربستان سعودی در سازمان ملل بود ضمن این‌که به‌موقع بحث برجام و بدعهدی‌های آمریکا در اجرای آن در سازمان ملل مطرح شد که در آینده اثرات مثبت آن را خواهیم دید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4مهر1395، کدخبر: 95070301280: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین