پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
رئیس موسسه دین و اقتصاد با بیان برخی اولویت های مهم در حوزه سیاستگذاری کشور گفت: باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریادها و فضاسازی جریاناتی شد که می خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.
شعارسال: فرشاد مومنی در دیدار و گفتگو با پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ضمن اشاره به اینکه گفتگو با این پژوهشگران جوان موجب دلگرمی و امیدواری است اظهار کرد: فقدان استراتژی یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در کشور است.

وی افزود: لذا موسسه‌های اندیشه‌ای نظیر این موسسه باید به موضوع استراتژی و لزوم تدوین و وفاداری به آن بپردازند.

استاد دانشگاه علامه با اشاره به برخی مصادیق اتفاق افتاده در سیستم اجرایی گفت: باید همگی تلاش کنیم از شرافت کاری کارشناسان و مدیران دفاع کنیم و بر این اساس ضروری است نگاه عمیق و مطلع به وقایع جامعه داشته باشیم.

رئیس موسسه دین و اقتصاد سپس به برخی اولویت‌های مهم در حوزه سیاستگذاری کشور نظیر مسئله سرمایه گذاری تولیدی در ایران (که می‌تواند پاشنه آشیل سازمان تامین اجتماعی باشد)، رصد سیاست‌ها و اقدامات سیاستی بویژه در حوزه اقتصاد، نگاه و رویکرد‌های موجود به موضوع فقر و تاثیرات  شوک‌های برون زا (نظیر پاندمی کرونا)  بر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اشاره  و اظهار کرد: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی می‌تواند به این مسائل ورود پژوهشی داشته باشد و بویژه در خصوص کرونا به تبیین تاب آوری و الزامات آن بپردازد.

دکتر مومنی در ادامه تاکید کرد: باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریاد‌ها و فضاسازی جریاناتی شد که می‌خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، در ابتدای این نشست  روسای گروه‌های پژوهشی موسسه عالی پژوهش ضمن بیان رویکرد‌ها و اولویت‌های این موسسه نتایج برخی از پژوهش‌های حوزه رفاه و تامین اجتماعی را ارائه دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار خبر: ۸ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۰۷۰۸۰۵۸۳۷:www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین