پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۳۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس کوچه و خیابان نیست که نمایندگان هر طور بخواهند از تریبون آن سخن گویند، گفت: اینکه بخواهیم تمام مشکلات را به دولت ربط دهیم و گناه را بر گردن او بیندازیم آدرس غلط به مردم است.
شعار سال: «داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره توهین به رئیس جمهور از تریبون مجلس و سکوت رئیس مجلس در این باره گفت: براساس ضرب‌المثل «شرف المکان بالمکین» باید گفت حرمت مجلس شورای اسلامی را باید نمایندگان آن نگه دارند و در واقع نمایندگان مردم باید حرمت نمایندگی را حفظ کرده و بدانند که چه جایگاهی دارند و چگونه، باید سخن بگویند.
او با بیان اینکه مجلس به تعبیری، کوچه و خیابان نیست که برخی هر چیزی بر سر زبانشان می‌آید را بیان کنند و به هتاکی بپردازند، تاکید کرد: یقینا این اقدام با وظیفه نمایندگی سازگاری ندارد. به هر حال وظیفه نماینده مردم، براساس قانون مشخص شده است که اعم از قانونگذاری و نظارت بر قانون، است. یکی از موارد نظارتی، نطقی است که نماینده در مجلس بیان می‌کند این نطق باید دارای چاچوبی باشد که آن چاچوب، نظارت بر مسئولان اجرایی در راستای اجرای قوانین است.
قنبری ادامه داد: بنابراین نطق نمایندگان نباید به کینه‌ورزی و کینه‌توزی شخصی و گروهی آلوده شود و به بیانی دیگر، محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی و جناحی شود. یقینا فلسفه نمایندگی بدین گونه زیر سوال می‌رود بنابراین نمایندگان باید، مراقب باشند که اگر افرادی، مسائل توهین‌آمیزی را بیان می‌کنند، خود نمایندگان در مقام دفاع از شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی، پاسخ لازم را بدهند و اجازه ندهند، جایگاه نمایندگی دچار آسیب شود.
این عضو شورای مرکزی مردم سالاری تصریح کرد: به هر حال همه می‌دانند که کشور با مشکلات بسیاری مواجه است و در عین حال مسبب این اوضاع از کجا بوده است. حال اینکه برخی نمایندگان بخواهند آدرس غلط به مردم بدهند و فحاشی کنند و به شیوه نادرستی، بخواهند دیگران را مقصر وضعیت کنونی کشور جلوه بدهند به هیچ وجه قابل پذیرش برای مردم نیست؛ مردم به اندازه کافی و بسیار بیشتر، اوضاع کشور را درک می‌کنند و ریشه مشکلات را نیز، می‌دانند.
او عنوان کرد: از این رو بهانه کردن مشکلات برای فحاشی، اقدامی ناپسند است و در مجموع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که نماینده‌ای که دارای جایگاه قانونی و مهم است، مشکلات را برای فحاشی به دیگران بهانه کند، این در شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی نیست چراکه آنچه تاکنون، آسیب دیده شأن و جایگاه نمایندگی و مجلس شورای اسلامی است که در این ارتباط هم، رئیس مجلس و هم سایر نمایندگان به نماینده توهین کننده تذکر بدهند تا این اتفاقات در مجلس، تکرار نشود.
داریوش قنبری اشاره کرد: این دسته از اتفاقات یقینا شأن و جایگاه مجلس را از بین خواهد برد و از بین رفتن این جایگاه به نفع کشور، نیست از این رو نمایندگان در نطق و سخنان خود باید بیش از پیش مراقب باشند تا از دایره انصاف، خارج نشوند و ثانیا ادب کلام را رعایت کنند. اینکه نماینده‌ای مشکلات و ایرادات را بیان کند اشکالی ندارد، اما بیان مشکلات نباید بهانه‌ای برای تخریب و پیشبرد اهداف جناحی باشد در نهایت باید، مانع این گونه اقدامات در مجلس شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
مجلس باید نمونه و سنبل افرادی باشه از دل یک جامعه میان بیرون و تو جهان بازخورد به مراتب بدتری داره وقتی یک نفر تو مجلس بخواد هتاکی کنه تا تو دل خیابون یک نفر این کارو انجام بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
واقعاً بعضی از نمایندگان قلدرمابانه عمل می‌کنند و عملشان در زبان ناشایستشان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین