پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۰۳۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
نماینده ملایر با بیان اینکه ایجاد تعاونی ها یکی از روش‌های مهم برای مردمی‌سازی اقتصاد هستند، گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد مردم را در کارگاه‌های کوچک یا متوسط جمع آوری می‌کنند و به امر تولید مشغول هستند، می توانند تاب‌آوری اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریم را بالا ببرند. اینکه تعاون و تعاونی بر روی کاغذ و اسناد برنامه، فعالیت خوب و اثرگذاری بوده و مورد تاکید است، هیچ شکی در آن نیست. اما آقای نماینده از واقعیات پشت پرده بخش تعاون و حجم عظیم مشکلات و ضعف مدیریت‌ها چه می‌دانند؟ به حدی که شاید ضرورت داشته باشد بازمهندسی بنیادین در ابعاد مختلف این بخش صورت پذیرد.
شعار سال: احد آزادی خواه در خصوص اینکه الگوی اسلامی تعاون یک مسیر مهم برای مردمی‌سازی اقتصاد کشور است و تعاونی‌ها یکی از روش‌های مهم برای مردمی‌سازی اقتصاد هستند، اظهارداشت:باید روش‌های وصل اقشار مختلف جامعه با تعاونی‌ها و حاکمیت تسهیل شود. تعیین سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد برای‌تعاونی‌ها در برنامه ششم نشان از اعتماد و توجه خاص قانون‌گذار به این بخش است. با به چرخش درآوردن چرخ‌تعاونی‌ها می‌توان در همه بخش‌ها از ظرفیت این بخش از جمله ایجاد شرکت‌های بین‌المللی و حمل و نقل استفاده کرد البته باید مشکلات این بخش نیز احصا و مرتفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در راستای حمایت از اشتغال جوانان می‌توان در قالب‌تعاونی‌ها صندوق‌های نوآوری تشکیل دهیم، افزود: وزارت تعاون می‌تواند با طرح‌های تشویقی همچون حمایت از سرمایه‌گذاران در تعاونی‌ها و تضمین سرمایه‌های آن‌ها افرادی که دارای سرمایه‌های خرد هستند را ترغیب کنند تا در تعاونی‌ها وارد شوند.

وی با بیان اینکه در کنار حمایت مالی از تعاونی‌ها می‌توان از اقدامات نوآورانه و تجارب جدید در زمینه توسعه‌تعاونی‌ها بهره گرفت، اظهار داشت: با راه‌اندازی تعاونی‌های نوآورانه همچون جوانان و زنان می‌توان از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرد.

آزادی خواه با بیان اینکه باید به سمت هدفمند کردن‌تعاونی‌ها و پرداخت تسهیلات هدفمند به آن‌ها حرکت کنیم، اظهارداشت: بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید باید با تفاهم نامه‌هایی که با تعاونی‌ها و دستگاه متولی آن‌ها منعقد می‌کنند بخش قابل توجهی از منابع خود را به این بخش اختصاص دهند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان پیرامون اینکه می‌توان برای تعاونی‌ها معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای در نظر گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد مردم را در کارگاه‌های کوچک یا متوسط جمع آوری می‌کنند و به امر تولید مشغول هستند باید تسهیلات ریالی ارزی و یا معافیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفت تا این تعاونی‌ها تاب‌آوری اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریم را بالا ببرند.
 
اینکه تعاون و تعاونی بر روی کاغذ و اسناد برنامه، فعالیت خوب و اثرگذاری بوده و مورد تاکید است، هیچ شکی در آن نیست. اما آقای نماینده از واقعیات پشت پرده بخش تعاون و حجم عظیم مشکلات و ضعف مدیریت‌ها چه می‌دانند؟ به حدی که شاید ضرورت داشته باشد بازمهندسی بنیادین در ابعاد مختلف این بخش صورت پذیرد. آقای نماینده، لطفا بیشتر تحقیق کنید. شعار سال، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن اسناد و تشریح واقعیات بخش تعاون را دارد.
 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار خبر: 12 مهر 1399، کد خبر: 221078، sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
امان از اين پشت 1ردهها در ايران كه تمومي ندارن و لفظ همه چيز رو بهم ريخته و ساختار همه چيز رو تغيير داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
ضعف مدیریتی فریاد میزند در تعاونی ها آنوقت بدون اطلاع دفاع می‌کنید؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین