پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گاهی اوقات ارز کشور برای واردات برخی از محصولات کشاورزی هزینه می‌شود که در داخل هم می‌توانیم آن را تولید کنیم.
شعار سال: حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با تاکید بر ضرورت صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های همسایه، اظهار داشت: ما در حوزه زراعت و همچنین دام و طیور می‌توانیم بسیاری از محصولات خود را به کشور‌های دیگر به ویژه کشور‌های همسایه صادر کنیم، اما صادرات محصولات کشاورزی ما کاملاً به هم ریخته است و نظم جامع و کاملی ندارد که باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در حوزه کشت‌های استراتژیک مثل گندم به خودکفایی رسیده‌ایم، اما بهره‌وری از این حوزه‌ها به حداقل ممکن رسیده است و ما نتوانستیم از خودکفایی ایران در این عرصه‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: لازم است مجلس، در حوزه کشاورزی سندی تهیه کند تا اولویت‌های صادرات و واردات محصولات کشاورزی به صورت دقیق تعیین شود.

آزادی خواه بیان کرد: متأسفانه ارزی که سرمایه اصلی پولی و بانکی کشور است، برای واردات برخی از محصولات کشاورزی هزینه می‌شود که در داخل هم می‌توانیم آن را تولید کنیم و بسیاری از اوقات تبدیل به رانت می‌شود که باید مانع این کار شویم.

وی تاکید کرد: این در حالی است که ما باید محصولات استراتژیکی را که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد، احصا کنیم و صرفاً واردات روی این محصولات متمرکز شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در همه بخش‌هایی از کشور که آب، خاک و اقلیم پاسخگوی تولیدات داخلی است، باید برنامه ریزی مدونی برای تولید محصولات کشاورزی صورت گیرد تا هم اشتغال فراگیر شود و هم ما در این عرصه‌ها مستقل شویم و به خودکفایی برسیم.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 تیر ۱۳۹۹، کدخبر: 4963391، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین