پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۱۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان پتانسیل‌های گردشگری روستایی گفت: باید برای نجات گردشگری از نسخه گردشگری روستایی بهره بگیریم.
شعار سال: امروز به گردشگری روستایی به عنوان راه حلی برای برون رفت از مشکلات پیش آمده برای صنعت گردشگری نگاه می‌شود، مشکلاتی که به دلیل شیوع همه گیری کرونا در جهان، این حوزه را دچار مشکلات جدی کرده است. هفته جهانی گردشگری نقطه عطفی برای توجه به این نوع از گردشگری به حساب می‌آید که با تاکید سازمان جهانی گردشگری به توسعه گردشگری روستایی بیش از گذشته مورد توجه فعالان این حوزه و مدیران و تصمیم گیران قرار گرفت.
منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از موفق‌ترین مناطق آزاد کشور در حوزه گردشگری این روز‌ها بومی سازی سند توسعه گردشگری روستایی پایدار را با توجه به سند ابلاغی سازمان جهانی گردشگری با توجه به اسناد بالادستی سازمان منطقه آزاد ارس در برنامه‌های خود دارد.
یوسف داداش زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در مورد برنامه‌های این سازمان در راستای توسعه گردشگری روستایی به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی‌های خود به مناسبت روز جهانی گردشگری، محور گردشگری را گردشگری روستایی بیان کرد و سندی را در این زمینه هم کشور ما و هم سازمان ملل تهیه کرده است.
نسخه نجات بخش صنعت گردشگری
وی خاطرنشان کرد: طبیعتا ما برای اینکه بتوانیم از این اسناد بهره‌مند شویم و با رعایت ارزش‌های حاکم و با توجه به شرایطی که در منطقه و روستا‌های ما وجود دارد، بتوانیم آن را اجرایی کنیم، نیاز به بومی سازی داریم. به همین منظور در حال بومی سازی این اسناد با لحاظ ارزش‌های حاکم بر جامعه و شرایط حاکم بر روستا‌ها هستیم که اگر این کار صورت بگیرد می‌توانیم به راحتی در بحث گردشگری روستایی مانور دهیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس توضیح داد: امروز هم با توجه به وضعیت کرونا شاهدیم جا‌هایی که تراکم جمعیتی کمتری دارند مانند روستاها، شرایط بهتری نسبت به شهر‌ها و کلان شهر‌ها دارند. اگر ما بخواهیم در شرایطی که کرونا بیشترین تاثیر منفی را بر صنعت گردشگری کشور گذاشته است، این صنعت را نجات دهیم باید راه حل‌هایی برای جبران اتخاذ کنیم. یکی از این راهکار‌ها همین است که از گردشگری روستایی بهره ببریم.
وی افزود: امیدوار هستیم با این نوع از گردشگری بتوانیم در محیطی که تمام پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود بتوانیم خسارت‌های پیش آمده بر صنعت گردشگری را جبران کنیم. در واقع شرایط کرونا موجب نوعی پوست اندازی در صنعت گردشگری شد و باید خودمان را سریعا ترمیم و برای شکل دیگری از گردشگری آماده کنیم. در سال‌های اخیر که گردشگری در حال خیز برداشتن بود و به مباحثی پرتحول در جهان تبدیل شده بود امروز باید تلاش کنیم شرایط کرونا باعث خارج شدن این صنعت از گردشگری نشود.
داداش زاده اظهار کرد: مناطق آزاد بهترین مکان‌ها برای اجرای الگو‌های اینچنینی هستند تا بتوانند تجربیات خودشان را به سرزمین اصلی تسری بدهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش از این گردشگری روستایی به چه صورت در منطقه آزاد ارس پیگیری میشد؟ افزود: پیش از این در ارس به صورت جزیره کار‌هایی صورت گرفته بود. البته بُعد گردشگری طبیعی و تاریخی در ارس به دلیل وجود اماکن تاریخی و مهم و جنگل‌ها و روز و ژئوپارک ارس پررنگ‌تر است، اما ما کاری که در روستا‌ها انجام دادیم، در زمینه ژئوپارک‌ها و بوم‌گردی فرهنگ سازی است. امروز به دنبال یک طرح جامع در این زمینه هستیم تا تمامی مولفه‌های موثر در جذب گردشگری روستایی را شناسایی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بیان کرد: در ارس روستا‌های بسیار زیبا و پر پتانسیلی وجود دارد؛ همچنین بحث گردشگری با محوریت زندگی عشایری از مباحثی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. در حقیقت اگر بخواهیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم باید در قالب طرح جامع از آن بهره ببریم.
داداش زاده افزود: وقتی بررسی می‌کنیم و شرایط را می‌بینیم متوجه می‌شویم شرایط کرونا موجب اقبال مردم به گردشگری روستایی، استفاده از باغات و خانه‌های روستایی شده است. از سوی دیگر، ایران روستا‌هایی دارد که می‌تواند در گردشگری مطرح باشد و به نوعی در این زمینه کم‌نظیر یا بی‌نظیر است؛ منطقه آزاد ارس هم به همین صورت قادر است گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت خوب سازمان‌هایی که مرتبط با روستا‌ها هستند، مانند رویدادی که اخیرا معاونت اقتصادی کمیته امداد امام (ره) با محوریت روستا‌ها برگزار کرد و یا طرح‌های هادی که بنیاد مسکن اجرا می‌کند، تصور می‌کنیم بتوان با کمک هم در این حوزه موفق بود و گردشگری روستایی را اعتلا ببخشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۱۰۹۴، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
صنعت گردشگري در ايران خيلي وقته كه دچار سردرگمي و به تعبيري ورشكستگي شده و راهي براش پيدا نميكنن كه بتونه خودش رو احيا كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
هم صنعت گردشگری یا با این برنامه پیشرفت می‌کند هم مردم روستا از لحاظ اقتصادی قوی تر می‌شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
ما تا نتونیم ارتباطمون رو با سایر کشور ها خوب کنیم هیچ نسخه نجات بخشی در گردشگری وجود نخواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
واقعاً اکثر روستاهای ما این پتانسیل جذب گردشگر رو دارند خیلی از روستا ها کشف شده نیست ولی در جهان کم نظیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین