پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
علی اصغر مونسان گفت: امروزه بیش از ۲۰۰۰ بوم گردی در کشور داریم و اکوتوریسم در کشور توسعه یافته است. گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی محور برنامه‌های ما هستند.
شعار سال: مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد. علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری گفت: در سال متفاوتی و در سخت‌ترین شرایط گردشگری بواسطه کرونا قرار داریم. امروزه صد‌ها میلیارد دلار به بخش گردشگری وارد شده است و به تبع آن به صنعت حمل و نقل نیز آسیب وارد کرده است و بسیاری مشاغل خود را از دست داده اند.

او افزود: این شرایط با تحریم‌های اقتصادی همزمان شد و کار را سخت‌تر کرد. همین امر سبب شد تا نتوانیم به خوبی از حوزه گردشگری حمایت کنیم، اما با این وجود بسته‌های حمایتی اعطا شد. دولت در شرایط سختی قرار دارد و در تخصیص بودجه دستمان باز نیست.

مونسان خاطرنشان کرد: بخش گردشگری دیگر منفعل نیست و امروزه به واقع احیا شده است. باید تلاشمان را برای توسعه بیشتر گردشگری به کار گیریم. از تمامی فعالین حوزه گردشگری تشکر می‌کنم و از آن‌ها در تمامی تصمیم گیری‌ها استفاده کرده ایم و امید داریم همکاری با بخش خصوصی به وقوع آینده بهتری در بحث گردشگری شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت: در بخش نرم افزای و سخت افزاری کار‌هایی انجام شده است. امروزه بیش از ۲۰۰۰ بوم گردی در کشور داریم و اکوتوریسم در کشور توسعه یافته است و گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی محور برنامه‌های ما هستند و تفاهمی با وزیر کشاورزی به امضا خواهیم رساند تا گردشگری کشاورزی را توسعه دهیم.

مونسان تصریح کرد: به دنبال توسعه گردشگری معدن هستیم و اولین مجوز نیز در این خصوص در زنجان صادر شد و به دنبال توسعه این بخش نیز هستیم. امروزه بازسازی هتل کاروانسرا‌ها و بوتیک هتل‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته اند و با سرعت خوبی در حال احداث هستند. حق بهره بردای از بنا‌های تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: ۱۸ دستگاه مختلف در سند جامعه گردشگری که مصوب هیات وزیران است برای آن‌ها وظایفی تعیین شده است وباسطه این سند بسیاری از موانع برطرف خواهد شد. تعیین احکام برای دستگاه‌های مختلف سخت بود و همواره با مخالفت‌هایی رو به رو می‌شدیم. امروز در گردشگری پس از سال‌ها یک سند بالادستی بوجود آمده است که بسیار می‌تواند مثبت باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: سند اقدام ملی نیز با همکاری یونسکو در حال تدوین است که می‌تواند در راستای توسعه گردشگری بسیار موثر باشد. امید است تا پایان دولت این سند نهایی شود. در حوزه نرم افزاری گردشگری عقب ماندگی‌ها زیاد وجود دارد و تلاش می‌شود این کمبود‌ها جبران شود. امروز بیش از ۲۴۰۰ پروژه گردشگری در حال تکمیل است که ارزش آن‌ها ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است که نوید دهنده آینده خوبی برای گردشگری کشور است.

او افزود: قبل از دولت تدبیر و امید ۹۹۰ هتل در کشور وجود داشت و ۴۹۰ هتل و اقامتگاه در هفت سال گذشته به این عدد اضافه شد. تا پیش از دولت تدبیر و امید ۲۰۰ هزار تخت اقامتی در کشور وجود داشت که این عدد امروز به رقم ۳۰۰ هزار رسیده است. قبل از دولت تدبیر و امید ۲۵ اثر ثبت شده جهانی در کشور وجود داشت، اما در هفت سال اخیر ۱۳ اثر به این مجموعه اضافه شد.

مونسان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستایی در کشور گفت: توسعه بوم گردی‌ها با این عدد بالا نشان دهنده این است که گردشگری روستایی امروز در کشور رو به رشد است. روستا‌ها کانون فرهنگ و طبیعت‌های بی نظیر ما هستند و یک ظرفیت بسیار خوبی دارند که می‌توانند در کنار گردشگری، سلامت و کشاورزی می‌تواند کمک بسزایی به این صنعت کنند. ما در مجموعه وزارت میراث فرهنگی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا یک بسته حمایتی دیگر به فعالان گردشگری اعطا کنیم.

وزیر میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های بین المللی نیز در راستای توسعه گردشگری استفاده کنیم. در همین راستا در پایان مهر ماه توافق لغو روادید با روسیه نیز نهایی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت گردشگری روسیه نیز نهایت استفاده را ببریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۴۶۹۴، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
هزار برابرش هم کنید تا وقتی تمهیدات بر اساس اومدن گردشکر به ایران نباشه هیچ فایده ای نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین