پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری خبر داد که این وزارتخانه در حال برنامه‌ریزی برای لغو روادید با ۵۰ کشور دنیاست. وی خاطرنشان کرد: اکنون پیشنهاد داده‌ایم تا با برخی از کشور‌ها به صورت جمعی لغو روادید یک طرفه کنیم. این کشور‌ها در ۵ گروه هستند که هر گروه دارای ویژگی خاصی هستند.

شعار سال: عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تلاشیم تا با ۵۰ کشور لغو روادید حتی یک طرفه داشته باشیم تا میزان حضور گردشگر‌های خارجی در کشور افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پیشنهاد داده‌ایم تا با برخی از کشور‌ها به صورت جمعی لغو روادید یک طرفه کنیم. این کشور‌ها در ۵ گروه هستند که هر گروه دارای ویژگی خاصی هستند.

برنامه‌ریزی دولت برای لغو روادید با ۵۰ کشور برای جذب گردشگر خارجی
ضرغامی همچنین گفت: این‌ها را به صورت جمعی مطرح می‌کنیم تا رد نشود. یک بار لغو روادید با روسیه در هیات دولت مطرح شد که فقط من و وزیر خارجه به آن رای منفی ندادیم.

وی درباره برخی حواشی درباره تاج‌های سلطنتی که در کشورمان نگهداری می‌شود، بیان کرد: افراد وابسته به رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا آنجا که می‌توانستند اموال ملت ایران را بردند و در مورد این دو تاج فضاسازی ایجاد شد که بعدا معلوم شد در کنار تاج‌های دیگر هستند. این‌گونه وسایل مثل تاج‌ها هویت ملی ما در سطح جهانی هستند و نمی‌توانستند خیلی روی آن معامله کنند؛ بعد هم دیگر نیازی به این‌ها نداشتند، چون به اندازه کافی ثروت ملی را به یغما برده بودند.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: در روز‌های منتهی پیروزی انقلاب یکی از اقدامات خوب این بود که کارکنان متعهد بانک مرکزی یک افشاگری کردند و لیست چند صفحه‌ای منتشر کردند که رژیم پهلوی چه پول‌ها و ارز‌هایی را از کشور خارج کرده است. رقم‌های بسیار درشتی بود که آن‌ها برده بودند و آن اعلامیه کمر رژیم پهلوی را شکست. امروز نمونه دیگری از بلاهت آن‌ها را مشاهده می‌کنیم و کسی هم آنان را تحویل نمی‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۴۲۷۶۴، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین