پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل از عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروساز خبر داد و گفت: در برخی خودروها قیمت‌ها تا دومیلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
شعار سال:
سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر بازار خودرو با نوسانات قیمتی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌های خودروساز باعث شده تا در برخی خودروها قیمت‌ها تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه امروز خودرو دیگر کالای سرمایه‌ای نیست، افزود: به‌اعتقاد من بازار خودرو در دست شرکت‌هاست و آنها می‌توانند با عرضه مناسب مانع نوسانات قیمتی شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با اشاره به اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروی 206 تیپ 2 حدود 32میلیون و 660هزار تومان است، اما این خودرو در بازار آزاد با قیمت 34میلیون و 300هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: قیمت 206 تیپ 5 نیز به 37میلیون و 800هزار تومان رسیده است، این درحالی است که طی 10 روز گذشته قیمت این خودرو به 39میلیون تومان نیز رسیده بود.

مؤتمنی اضافه کرد: سمند ال‌ایکس در کارخانه 30 میلیون و 200 هزار تومان است، اما در بازار با قیمت 32 میلیون و 800هزار تومان به فروش می‌رسد، البته قیمت این خودرو در چند روز اخیر به 33 میلیون نیز رسیده است.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی در خودروی ال90 نیز تصریح کرد: ال90 در کارخانه 37میلیون و 300هزار تومان است، اما در بازار آزاد با رشد دو میلیون تومانی به 39میلیون و 300هزار تومان رسید. نوع اتوماتیک این خودرو نیز به 47 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در ادامه صحبت‌های خود با اعلام "بنده رکود در بازار خودرو را قبول ندارم"، گفت: در گذشته مردم به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کردند، اما امروز به آن به‌عنوان یک کالای مصرفی نگاه شده و متناسب با تقاضای خود اقدام به خرید می‌کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 مهر 1395، کد مطلب: 5794683:www.iryjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین