پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
بسیار در خصوص قبر شش گوشه امام حسین(ع) شنیده ایم . تصویر ذهنی و انتظار برخی از شیعیان از قبر شش گوشه ، ملاحظه یک شش ضلعی است ، اما قبر شش گوشه ، مستطیلی شکل بوده و در کنار خود، یک مربع کوچک متصل به مستطیل دارد. از نمای بالا ملاحظه کنید و صلوات بفرستید.

شعار سال : علت شش گوشه بودن قبر امام حسین (ع)، بدینسان نقل شده که جسم فرزندان سید و سالار شهیدان در آنجا مدفون شده است. شیخ مفید در کتابش نقل می‌کند که:
وقتی عمربن سعد کربلا را ترک می‌کرد گروهی از قبیله بنی اسد که در غاضریه ساکن بودند به آنجا آمده و بر امام حسین و اصحابش نماز خواندند حضرت را در همان مکانی که اکنون مرقد اوست دفن کردند و علی بن الحسین را در انتهای پای پدر خاک کردند و بعد حفره‌ای بزرگ کندند و دیگر شهدا و اصحاب امام را به صورت یکجا و دسته جمعی دفن نمودند و عباس بن علی (حضرت عباس) را در غاضریه، در همان جای که شهید شد و الان آرامگاه اوست دفن کردند.
فاصله آرامگاه حضرت عباس تا آرامگاه امام حسین را بین الحرمین می‌گویند. فضایی که امسال، قدم زدن در آن، روزیمان نبود.

تعداد بازدید : 96

گنبد طلایی و روضه منوره امام حسین

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
چقدر بد شد كه بخاطر كرونا نشد بريم اربعين دم شعهار سالي ها گرم كه حال و هواي دل مارو زنده نگه ميدارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین