پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۵۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
در شرایط کنونی باید به تولید پرداخت، تولید امر مهمی است که ازلحاظ درآمد برای دولت و افراد جامعه و ایجاد اشتغال و ایجاد تحرک بسیار مهم است. رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه امسال را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند، در روز عید قربان و جلسه مجازی هفته دولت بر تولید تأکید ویژه‌ای داشتند.

شعار سال: سعید شیرکوند در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قزوین که عصر امروز ۱۹ مهر در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد چون باید چرخ کشور را بچرخانیم.

وی ادامه داد: در گذشته با فروش نفت، سالانه ۸۰ میلیارد دلار در کشور هزینه می‌کردیم ولی الآن میزان فروش نفت به‌ شدت کاهش پیدا کرده با این حال کشور سرپای خود ایستاده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: در شرایط کنونی باید به تولید بپردازیم، تولید امر مهمی است که ازلحاظ درآمد برای دولت و افراد جامعه و ایجاد اشتغال و ایجاد تحرک بسیار مهم است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه امسال را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند، در روز عید قربان و جلسه مجازی هفته دولت بر تولید تأکید ویژه‌ای داشتند به همین منظور راه‌اندازی کارگروه‌های رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت.

شیرکوند عنوان کرد: بخش تولید گلوگاه‌هایی دارد که بخشی از آن‌ها تاریخی شده است و در سنوات گذشته برای رفع آن‌ها اقدامات خاصی صورت نگرفته و در تاروپود اقتصادی رسوخ کرده است.

وی اضافه کرد: گلوگاه اول نظام تأمین اجتماعی است که بسیاری از بنگاه‌ها درگیر سازمان تأمین اجتماعی هستند و این در حالی است که در شرایط جنگی باید این سازمان در اختیار تولید قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گلوگاه دوم تولید، سازمان امور مالیاتی است، افزود: ما به نقش این سازمان واقف هستیم ولی گاهی قوانین این سازمان‌ها دست و پای تولیدکننده را می‌گیرد و مشکل‌ساز می‌شود.

وی ادامه داد: نظام بانکی سومین گلوگاه است و بسیاری از واحدهای تولیدی با آن درگیر شدند، بانک‌ها بیشترین نقش را در جهش تولید دارند از آن‌ها می‌خواهیم ترمز تولید نشوند.

شیرکوند بیان کرد: مدیران اجرایی خود چهارمین گلوگاه هستند و گاهی مشاهده می‌شود برخی از مدیران برای سهولت کار پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند در اینجا توصیه می‌کنم برای جلوگیری از طولانی شدن روند از این اقدام خودداری کرده و خودشان به دنبال راهکار باشند.

وی اظهار کرد: خیلی از مواقع نیازی به سنگ‌اندازی نیست برای یک مجوز مجموعه‌ای استعلام‌ها موردنیاز است و حتی در برخی از موارد، قانون الزامی برای استعلام ندارد ولی مدیران استعلام می‌کنند که همین موجب تأخیر در صدور مجوزها می‌شود. عملاً با این اقدامات تولیدکننده وارد دست‌اندازی می‌شود که نیازی به آن‌ها نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کرد: تلاش می‌کنیم گلوگاه‌ها را به حداقل برسانیم و از شما مدیران نیز می‌خواهیم از ظرفیت‌های استانی برای کاهش و به حداقل رساندن آن‌ها استفاده کنید. در زمان جنگ جابه‌جایی یک گردان به نامه‌نگاری نیازی نداشت و این در حالی است که بسیاری از مدیران برای کوچک‌ترین اقدام نامه‌نگاری می‌کنند.

وی بیان کرد: در خصوص ارز باید بگوییم که طی ۲ هفته گذشته در سفر به هرمزگان تصمیماتی گرفته و مقرر شد اگر صادرکننده‌ای کالا صادر کرد می‌تواند مواد اولیه یا تجهیزات و قطعات موردنیاز خود را وارد کند.

شیرکوند توضیح داد: همچنین برخی از واردکنندگان اعلام می‌داشتند که در خارج از کشور ارز دارند و می‌خواهند با آن مواد اولیه و قطعات وارد کنند، بانک مرکزی به آنان اجازه نمی‌داد چون پیش‌بینی می‌کرد این افراد می‌خواهند ارز خود را از بازار داخل تأمین کنند به همین جهت با این اقدام آنان بازار ارز متلاطم خواهد شد. اما در همان سفر معاون اول رئیس‌جمهور مصوب کرد این افراد می‌توانند کالاهایی مانند دارو و نهاده دامی که در لیست کالاهای ممنوعه نیست را وارد کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 مهر 1399، کد خبر: 127810، gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
فعلا كه نظام بانكي ما تيشه زده به ريشه هرچي توليد در داخل كشور هست و مانند زالو خون مردم رو دارن ممكن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین