پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
درعالم وکالت ، تقنين و توليد قوانين مداخلات آگاهانه سياسی مناسب و نيز آگاهي بر اوضاع فرهنگی واجتماعی یک ضرورت است اما افراط در آن آسيب جدی در نظام پارلماني است.

شعارسال : برخی نمايندگان مجلس را شايد همين نگاه زمين گير كرده و مجال را برای مداخلات اثر بخش درتوليد و نظارت قانونی از ایشان گرفته است شايد برخی نابساماني هاي سیاسی والبته اقتصادی و فرهنگي بی ارتباط در انحراف از متن به حاشيه نباشد.

كسي نيست كه در پر رنگ بودن و تاثیر حاشيه ها در فعاليت و حضور نمايندگان در صحن مجلس و كمسيونها و حوزه هاي انتخاباتي ترديد داشته باشد که شاخص ترین آنها دلواپسی برای چهار سالهاي بعدي باشد تا....

نگاه ونگرش کاریکاتوری درفرهنگ وکالت پارلمانی موجب می شود تا دریک دوره بلند مدت چهارساله حاشیه ها وحتی بخشهای ازبرنامه ها بر دیگر ماموریت ها سایه انداخته و زمان و زمینه را برای تحقق ازایشان بستاند.

حق اين است كه نمايندگان به متن ماموريت برگشته و از حواشي كه توش و توان ايشان را به تحليل برده و فرصت را براي تصميم سازي پارلماني مي گيرد پرهيز نمايند.

امروز چه در سطح ملي واستانی و منطقه ای و محلی رنج خلا هاي قانوني ونيز اجراي سليقه اي و منفعت جویانه قانون نگران كننده است.

امروز جاي صدها مسئله اي كه مي تواند به قانون و لوايح تبديل وگره هاي زيادي بگشايد خالي است هنوز گره هاي كوري كه زندگي را بر مردم سخت و شكننده كرده است فراوان است، اجراي بد قوانين از يك سو و نبود قوانين متناسب با نياز و ضروتها از سوی دیگر موکلان را نسبت به آينده خود نگران كرده است.

کم نیست مسائلی که می توانست در سه سال گذشته وحتی دوره های پیش از آن زندگی مردم واموراداری ومعیشتی واقتصادی ایشان را تسهیل کند اما نشد.

ازدیر باز فرصت هائی که می توانست صرف مسئله شناسی وشناخت نیازهای مردم وتحقق انتظار و مطالبه مردم باشد به نیکی مورداستفاده واقع نشد!

واین قصه امروز وشاید فردای ما نیست که ریشه درگذشته نظام پارلمانی داشته و به یک رویه ناصواب درچرخه وکالت تبدیل شده است.

وکلای مردم باید به مردم گزارش بدهند دراین دوره سه ساله چه قوانینی را از متن و چرخه بیمار زندگی رصد و تدوین وتصویب کرده اند وفواید وثمرات بروندای آنها کدام است؟

انتظار نیست نمایندگان به دلیل مطالبات بعضا خلاف عرف و ماموریت ونیزتنگناهای زمانی و نیز جغرافیای پراکنده حوزه انتخاباتی بتوانند به تقنین مبتنی بر نیاز شناسی که اصلی ترین ماموریت آنان است بپردازند اما این انتظاراست تا ایشان با تشکیل کمیته های تخصصی صنفی با انجمن های نخبگان حوزه انتخابی نشست های مستمر داشته و از این طریق ضمن ارتباط هوشمندانه ونظام مند، بهتر با نیاز ها وخلاهای قانونی ارتباط برقرار نمایند.

شکی نیست که امروز جای صدها قانون ومقرراتی که ضمن تسهیل امور به رونق فعالیت ها می انجامد خالیست.

شایسته تر این است که نمایندگان در سال آخر خدمت ضمن فراخوان درسطح نخبگان به رصد مسایل ومشکلات پرداخته وبه تجمیع وتحلیل مواردی که بعدها می تواند در قالب قوانین ملی ومحلی گره های گور رابگشاید بپردازند.

ونگارنده به عنوان یکی از پرشمار کسانی که با نیاز ها ی قانونی وچرخه مریض اجرای قوانین آشناست آمادگی دارد تا دهها مورد از این دست را ارایه نماید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پایگاه خبری تحلیلی نسیم نیوز، تاریخ انتشار سه شنبه 12 خرداد 1394 : www.nasim-news.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین