پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
رئیس جمهوری قرقیزستان در حالی از منصب خود استعفا داد که همه روسای جمهوری قبلی این کشور نیز هنگام که در همان سن کنونی وی قرار داشتند، دست به چنین کاری زده بودند!
شعار سال:به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، خبرگزاری «اسپوتنیک» این کشور امروز (پنج شنبه) در گزارشی اعلام کرد که در یک اتفاق جالب توجه، همه روسای جمهوری قرقیزستان از زمان دستیابی این کشور به استقلال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی، داوطلبانه یا ناخواسته در سن ۶۱ سالگی از منصب خود استعفا دادند.
 
بر اساس این گزارش، به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در قرقیزستان، «سورنبای جینبکف»، رئیس جمهوری این کشور مسلمان نشین واقع در آسیای مرکزی، امروز ضمن اعلام استعفای خود از این منصب، تاکید کرد که نمی خواهد نام وی به عنوان رئیس جمهوری که به سوی شهروندانش تیراندازی کرده و خون آنها را ریخته، در تاریخ کشورش ثبت شود.
 
نکته قابل توجه این که رئیس جمهوری مستعفی قرقیزستان اکنون ۶۱ سال سن دارد و یک ماه دیگر ۶۲ سالگی خود را جشن می گیرد و این بدان معنی است که روند استعفای روسای جمهوری این کشور در سن ۶۱ سالگی همچنان ادامه دارد و همه پنج رئیس جمهوری تاریخ این کشور از زمان دستیابی به استقلال تاکنون را در بر گرفته است.
 
این در حالی است که همه چهار رئیس جمهوری قبلی قرقیزستان یعنی «عسکر آقایف» از ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵، «قربان‌بیک باقی‌یف» از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰، «رزا اوتونبایوا» از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ و «الماس‌بیگ آتامبایف» از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ نیز هنگام استعفای داوطلبانه یا ناخواسته از این منصب، در سن ۶۱ سالگی بودند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار:  24 مهر1399  ، کدخبر: 1029925،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
یعنیایران با این همه سابقه در تاریخ خودش در جهان باز هم نتونسته به اندازه این کشور جنم میدریتی و به فکر بودن برای ردم داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین