پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
معترضان به نتایج انتخاباتی پارلمان قرقیزستان به ساختمان دولت و پارلمان این کشور حمله کرده و آن را تصرف کردند.

شعار سال: از خبرگزاری فرانسه، تصاویر اولیه رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد که ساختمان دولت و پارلمان در قرقیزستان توسط معترضان تصرف شده است.

یک معترض به خبرگزاری فرانسه گفت: شمار معترضان که حدود ۲ هزار نفر بودند درهای ساختمان را شکستند.

به گفته این معترض، هنگام ورود معترضان به ساختمان پارلمان، تلاشی برای محافظت از ساختمان صورت نگرفت.

حمله به ساختمان پس از ساعت‌ها درگیری میان پلیس و معترضان توسط احزابی که بعد از انتخابات روز یکشنبه موفق به کسب کرسی‌های پارلمان ۱۲۰ عضوی قرقیزستان نشدند، صورت گرفته است.

مقامات بهداشتی اعلام کردند که حداقل ۱۲۰ نفر که نیمی از آنها نیروی اجرای بودند به دلیل جراحات ناشی از خشونت در بیمارستان بستری شده‌اند.

کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان تا آخر وقت یکشنبه کار شمارش آرای ماخوذه در بیش از ۹۷ درصد حوزه‌های رای‌گیری را به پایان رساند. این کمیسیون میزان مشارکت مردمی در انتخابات را نزدیک به ۲ میلیون نفر معادل ۵۵.۶۵ درصد از واجدان شرایط رای دادن اعلام کرد.

پایگاه خبری "۲۴ کی جی" تاجیکستان در این باره نوشت: بر اساس این نتایج احزاب "بیریمدیک" Birimdik  با کسب ۲۴.۵۴ درصد آراء معادل ۴۶ کرسی، "مکنیم قرقیزستان"  Mekenim K.با کسب ۲۳.۹ درصد آراء معادل ۴۵ کرسی، حزب قرقیزستان با کسب ۸.۷۴ درصد آراء معادل ۱۶ کرسی و حزب "بوتون قرقیزستان" Butun K. با کسب ۷.۰۹ درصد آراء معادل ۱۳ کرسی موفق به ورود به پارلمان شده‌اند. سایر احزاب حاضر در انتخابات حد نصاب ۷ درصد آراء برای ورود به پارلمان را کسب نکرده‌اند.

شبکه خبری الجزیره در همین ارتباط گزارش داد که احزاب نزدیک به سورونبای جینبکوف رئیس جمهور قرقیزستان پیروز انتخابات پارلمانی شده‌اند اما چندین حزب مخالف دولت نتایج را مورد مناقشه قرار داده‌ و رد کرده‌اند.

پارلمان قرقیزستان ۱۲۰ کرسی دارد و ۱۶ حزب برای ورود به پارلمان در انتخابات روز یکشنبه رقابت کردند.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار خبر: ۱۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۶۶۲۴۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
عميقا احساس ميكنم كه جهان داراي تغيير و تحول اساسي شده و مردم جهان خواهان تغييرات اساسي شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین