پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
یکی از فرماندهان جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) گفت که آمریکا به این گروه تروریستی سلاح می دهد اما این کمک ها به شکل دلخواه نیست.

شعار سال:به نقل ازپایگاه شبکه خبری العالم، مجله فوکوس آلمان به نقل از یک فرمانده النصره (شاخه القاعده در سوریه) نوشت: «آمریکا به طور مستقیم به ما موشک داد. از آنان به دلیل اینکه از ما حمایت کردند سپاس گذاریم، اما همکاری آمریکایی ها به شیوه دلخواه النصره نیست.»

این گفت و گو قبل از حمله به کاروان کمک های سازمان ملل متحد به حلب انجام شده بود. این فرماندۀ النصره آن زمان گفته بود که النصره به آن کاروان اجازه ورود به حلب نمی دهد، مگر به شرط عقب نشینی ارتش سوریه از مواضعش. او حتی تهدید کرده بود که در صورت ورود کاروان کمک های انسان دوستانه به این شهر، بدون کسب موافقت النصره، امکان دستگیری رانندگان کامیون ها نیز وجود دارد.

این فرماندۀ النصره مدعی شده بود که گروهک متبوعش با تشکیل حکومتی لائیک مخالف است و تا سرنگونی نظام اسد و تشکیل «حکومت اسلامی» به نبرد ادامه خواهد داد.

سخنان این فرد در حالی مطرح می شود که واشینگتن همواره وانمود می کند که از مهمترین مخالفان النصره است و تلاش می کند زمینۀ جدا شدن افراد مسلح موسوم به «میانه رو» را از این گروه تروریستی فراهم کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 5 مهر95 ، کد مطلب: 5795784: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین