پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
وزیر نیرو گفت: نیازهای جدید برق آذربایجان شرقی برای کارخانه ها و صنایع در حال ساخت در این استان از استان های آذربایجان غربی و اردبیل تامین می شود.
شعارسال: حمید چیت چیان شنبه شب در پایان سفر چهار روزه خود به این استان در نشستی با خبرنگاران در فرودگاه شهید مدنی تبریز، افزود: میزان تولید برق درآذربایجان شرقی با پیک مصرف آن برابری می کند، ولی از آنجایی که کارخانه ها و صنایع در حال ساخت وجود دارد و تولید برق در استان های آذربایجان غربی و اردبیل بیش از نیاز آنهاست، امکان انتقال این انرژی به این استان مهیا می شود .

وی با تشریح نتایج سفر خود به آذربایجان شرقی و افزایش ظرفیت تولید برق در این استان، گفت: برنامه ریزی مناسب برای افزایش تولید برق در شهرستان هریس، آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه یکهزار و 350 مگاواتی که در سه فاز ˈ سینکل شفت ˈ سیکل ترکیبی هر کدام با 450 مگاوات ظرفیت پیش بینی شده که در سه سال به پایان می رسد.

چیت چیان اظهار کرد: در شهرستان مرند نیز مجوز لازم برای ساخت نیروگاه تا سقف یکهزار مگاوات صادر و در شهرستان ورزقان هم یک تا دو واحد 25 مگاواتی نصب می شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از نیروگاه سهند در شهرستان بناب، گفت: کار توسعه این نیروگاه پس از قطعی شدن نوع مالکیت آن انجام می شود.

وزیر نیرو همچنین خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و افرادی که تولید برق فتوولتایی انجام و انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند، وزارت نیرو 50 درصد از مبلغ سرمایه گذاری اولیه این موضوع را پرداخت می کند.

چیت چیان همچنین از آغاز به کار واحد 50 کیلوواتی نیروگاه فتوولتایی در اطراف میانه با مقیاس متوسط خبر داد و گفت: دو واحد نیروگاه هیبرید دوگانه بادی و خورشیدی در شهرستان میانه به بهره برداری رسید.

وی همچنین در خصوص طرح های آب آذربایجان شرقی اظهار کرد: اعتبار برای تکمیل سد ایثار در شهرستان اهر و مرمت سد بناب مرند با مشارکت مردم و اعتبارات وزارت نیرو تامین می شود.

وی افزود: سد گرمی چای میانه تا پایان سال 94 و تامین آب آشامیدنی بستان آباد و هشترود از راه سد کلقان انجام می شود.

چیت چیان خاطر نشان کرد: اعتبارات کافی برای توسعه شبکه های پایاب سدهای شهریار میانه و سهند هشترود در گذشته داده نشده و در بعضی پایاب ها نیاز به پمپاژ آب وجود دارد که در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به کمبود آب در برخی از روستاها گفت: آبرسانی به برخی از روستاهای کشور و آذربایجان شرقی با تانکر انجام می شود که در هر منطقه مورد هدف مجتمع آبرسانی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی ایجاد و در جاهایی که ساخت این مجتمع ها بیشتر ضرورت داشته باشد، با توجه به تبصره یازده بودجه سال 93 تامین می شود.

وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد، از طرح های دردست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار گرفت.

وی که به دعوت جمعی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کرده بود، به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد در نشستی با نماینده این شهرستان در مجلس، فرماندار و مدیران این شهرستان حضور یافت.

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود، کلنگ نیروگاه هریس را به زمین زد و سپس در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان استان، مشکلات حوزه وزارت نیرو در این استان را بررسی نمود.

چیت چیان روز پنجشنبه در روز دوم سفر خود یک واحد نیروگاه دو منظوره، دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی را در تبریز افتتاح کرد.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی بود.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه و تصفیه خانه بناب بازدید کرد.

وزیر نیرو در پایان سفر چهار روزه خود به استان آذربایجان شرقی شنبه شب تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

******************

ایسنا :

وزیر نیرو گفت: 6000 تا 6500 روستا در کشور توسط تانکر آبرسانی می شود و این تفاوت آمار به دلیل این استان که برخی روستاها تنها در فصل زمستان و بهار آب دارند و در بقیه فصول نیازمند تامین آب برای روستاییان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حمید چیت چیان پس از پایان بازدید از پروژهای وزرات نیرو در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی این سفر به همراه معاونین مربوطه، مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از 15 شهرستان استان آذربایجان شرقی بازدید کردیم.

وی از صدور مجوزهای لازم برای نیروگاه در شهرستان مرند خبر داد و گفت: در شهرستان مرند مجوز لازم برای ساخت نیروگاه با ظرفیت یکهزار مگاوات صادر شد.

وی ادامه داد: در شهرستان هریس، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه یکهزار و 350 مگاواتی که در سه فاز ˈ سینکل شفت ˈ سیکل ترکیبی هر کدام با 450 مگاوات ظرفیت پیش بینی شده است آغاز شد.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت نیروگاه سهند در شهرستان بناب، افزود: معتقد به توسعه این نیروگاه هستیم و در آینده نزدیک پس از قطعی شدن نوع مالکیت این نیروگاه توسعه می یابد.

چیت چیان با اشاره به بازدید خود از شهرستان ورزقان گفت: در شهرستان ورزقان یک تا دو واحد نیروگاه 25 مگاواتی نصب می شود.

وی افزود:تلاش می کنیم در بستان آباد و هشترود تامین آب آشامیدنی از راه سد کلقان صورت گیرد.

وی گفت: در شهرستان میانه نیز یک واحد 50 کیلوواتی نیروگاه فتوولتایی با مقیاس متوسط ایجاد می شود.

وی با اشاره به تاکید این وزارتخانه بر افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر گفت: دو واحد نیروگاه هیبرید دوگانه بادی و خورشیدی در شهرستان میانه به بهره برداری رسید.

چیت چیان گفت: اعتبار برای تکمیل سد ایثار در شهرستان اهر و مرمت سد بناب مرند با مشارکت مردم و اعتبارات وزارت نیرو تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات کافی برای توسعه شبکه های پایاب سدهای شهریار میانه و سهند هشترود در گذشته داده نشده و در بعضی پایاب ها نیاز به پمپاژ آب وجود دارد که در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شد.

وزیر نیرو با اشاره به بازدید خود از دریاچه ارومیه گفت: کارهای عملیاتی این حوزه در حال آغاز است و هر گونه سد سازی متوقف شده است.

وی گفت: مشکل اساسی در این است که در بسیاری از مناطق کشور سد هایی شاخته شده است اما اعتبارات کافی برای توسعه پایاب سد ها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: افزایش بی رویه کشت در این منطقه باید کنترل شود چرا که اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی از 150 هزار به 480 هزار هکتار رسیده است.

چیت چیان با تاکید بر لزوم کنترل نوع کشت در حوزه دریاچه ارومیه گفت: باید به فکر تغییر نوع کشت در این حوزه باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صدای میانه، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1393 ، کد خبر: ۲۳۵۲۰، www.vom.ir/

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ایتان های مجاور خودشون همیشه با قطعی برق مواجه هستن شماباز میخواین اینطوری جبران کنید زحمتتون میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین