پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
معاون وزیر نیرو خبرداد: با کمک در سرجمع اعتبارات حوزه آب در آینده نزدیک بخشی از مشکلات این بخش حل می شود و مردم شهرهای فاروج وتیتکانلو تابستان سال آینده مشکلات کمتری خواهند داشت.
شعارسال: حمیدرضا جانباز در نشست بررسی مشکلات آب شرب شهرستان فاروج اظهار داشت: با گزارشی که از وضعیت آب شهرستان ارائه شد، مشخص است، تامین آب این شهر در وضعیت مطلوبی نیست مخصوصا در شهر فاروج که ظاهرا در نقطه سر به سر هستیم ودرپیک مصرف هم با کمبود مواجه است.

وی افزود: در پروژه های اضطرای که از سوی آبفا ضلاب شهری ارائه شد کمک می کنیم و متولیان استانی شرح پروژه هارا با حوزه فنی ما هماهنگ کنند.

وی گفت: کمک در سرجمع اعتبارات را به پایان سال موکول نمی کنیم تا در آینده بسیار نزدیک بخشی از مشکلات آب حل شود واین قول را می دهیم که تابستان سال آینده مردم با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی بر لزوم تهیه برنامه بلند مدت برای تامین آب منطقه تاکید کرد وگفت: تهیه این برنامه باید در دستور کار قرار گیرد وحداق در افق 1420 برای تامین آب منطقه سناریو تهیه وبه حوزه فنی معاونت وزارت نیرو برای تامین اعتبارات ارائه شود.

وی گفت: لازمه برنامه بلندمدت مطالعات جامع است که با آب منطقه ای در ای خصوص باید هماهنگی شود ومطالعتن جامع برای شهرستان تهیه وبسته به مقیاس پروژه تصمیم گیری شود که از محل ردیف های تملک دارایی ردیف مستقل ایجاد کنیم یا از همین ردیف های سالیانه پروژه ها اجرا شود.

وی از برگزاری جلسه ای با محوریت رفع مشکل آب شهرستان در آبان ماه در تهران خبرداد وگفت: مطالعات به این جلسه برای تصمیم گیری مناسب برسد تا این جلسه با حضور متولیان، آب منطقه ای خراسان، آب وفاضلاب شهری وروستایی ، نماینده مردم شهرستان های فاروج وقوچان، وفرماندار شهرستان فاروج برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش روستاها،اقدامات مناسبی در استان انجام شده است که این روند را با اعتبارات ملی تقویت می کنیم بیان داشت: از محل اعتبارات مستقیم دو فقره از مجتمع های روستایی را بهره مند می کنیم واگر 500 میلیون دلار صندوق توسعه ملی محقق شود چشم انداز روشنی برای دولت ترسیم شده وبه جای 2 مجتمع 5 مجتمع استان را تکمیل می کنیم

وی گفت: در خصوص روستاها اعتبارات مورد نیاز را کم کم تزریق می کنیم و برای تامین اعتبارات مورد نیاز ومطرح شده از سوی آب وفاضلاب شهری برای شهرستان فاروج از محل اعتبارات متمرکز تنش آبی اقدام می کنیم.

نماینده مردم شهرستان های فاروج وقوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تامین آب در شهرستان 4 خواسته مطرح است.

هادی شوشتری اظهار داشت: اصلاح شبکه فرسوده، نوساز ی انشعابات دوشهر فاروج وتیتکانلو ، احداث مخزن، حفر وتجهیز یک حلقه چاه مطالبات شهرستان در حوزه دو نقطه شهرس است.

وی گفت: در روستاها هم مشکل اصلاح شبکه و بازسازی شبکه توزیع آب شرب بین تمام روستاها مشترک هست وبه علت فرسودگی شبکه؛ پرت آب قابل توجه است.

وی با تشریح درصد پیشرفت فیزیکی مجتمع ها وپروژ ها تک روستایی اظهار داشت: تکمیل پروژه های مجتمع پیره- پسکن، جعفرآباد، ریزه، آبرسانی به روستاهای مایوان، خرق، آق چشمه، مفرنقاه، از ظرفیت وپتانسیل به لحاظ محدودیت اعتبارات شهرستان خارج است که امیدواریم این موارد پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: مشکل عمده دشت قوچان فاروج، ضعیف شدن آبرفت آن است که از زمان ساخته شدن سد تبارک، امکان تغذیه سفره های پایین دست کاهش یافت.

علوی اظهار داشت: در این دشت، تراکم چاه های کشاورزی هم بسیار بالاست وچاه های که حفر می شود ظرف یکسال آبشان به نصف کاهش می یابد که برای کاهش این مشکل چاه آهکی برای شهر فاروج حفر شده است.

وی افزود: در حوزه مدیریت آب کشاورزی باید تجدید نظر شود.

وی رینگ منابع منابع آب روستایی به شهری از انتهای شهر فاروج به سمت تیتکانلو را از برنامه های این مجموعه برشمرد وگفت: در میانه راه این پروژه ، مشکل آب شرب روستای یام حل می شود اما تامین اعتبار این پروژه با توجه به برآورد، 11 میلیاردو 300 میلیون ریالی برای شهرستان سخت است ونیازمند تقویت اعتباری است.

وی گفت: 16 میلیارد ریال هم برآورد اعتبارات برای رفع مشکل آب دو شهر فاروج وتیتکانلو است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1394، کد خبر: ۴۷۵۲۵، www.atraknews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین