پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
فرماندار گرمه گفت: تغییر الگوی کشت در این شهرستان یکی از راهکارهای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی است.

شعارسال: علی محمدزاده اظهار کرد: در حوزه کشاورزی با توجه به کم شدن منابع آب تغییر الگوی کشت از سنتی به آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان در دستور کار کشاورزان و مسئولان مربوطه قرارگرفته است.

وی افزود: طی امسال برای استفاده بهینه از منابع آب، جلوگیری از بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب و بالا بردن راندمان تولید یک هزار هکتار از سطح کشت محصولات کشاورزی در شهرستان گرمه با یکپارچه‌سازی سطح کشت در روستاها به آبیاری تحت‌فشار تجهیز کرده‌ایم.

فرماندار گرمه بیان کرد: برای تجهیز این میزان از سطح کشت به آبیاری تحت‌فشار حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدزاده اظهار کرد: میزان و نوع کشت محصولات نیز به سمت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند، همانند گیاهان دارویی و کشت محصولات گلخانه‌ای سوق پیداکرده است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه همچنین ساخت استخر ذخیره آب در روستاها نیز به‌طورجدی در دستور کار قرارگرفته است، گفت: امسال با توجه به حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی برای هر روستا در این شهرستان یک استخر ذخیره آب ایجاد خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر برای پنج روستا ساخت استخر ذخیره آب به اتمام رسیده و ساخت استخر برای دیگر روستاها نیز برای استفاده بهینه از منابع آب در دستور کار قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 11 دی 1395، کدمطلب: 3864383 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین