پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
دكتر محمدرضا صالحي در برنامه "دستاورد" راديو گفت و گو، با اظهار به اينكه اعتبار بودجه اي استان خراسان شمالي 269 ميليارد تومان برآورد شده است، گفت: از اين مبلغ 136 ميليارد تومان اعتبار عمراني و 133 ميليارد تومان مختص اعتبارات جاري و هزينه اي است.
شعارسال: دكتر نوبخت وعده دادند كه با توجه به عقب ماندگي هاي توسعه اي كه استان ما دارد، اعتبارات عمراني استان را در سال 95 صد در صد تخصيص بدهند. همچنين وعده دادند، سهم ما از اعتبارات توازن منطقه اي كه 200 ميليارد تومان است، حداقل 20 واحد درصد بالاي متوسط كشور به استان داده شود.

ویژه برنامه "دستاورد" با نگاهی به عملکرد دولت در استان خراسان شمالي و با حضور دكتر محمدرضا صالحي استاندار خراسان شمالي به روی آنتن رفت.

دكتر محمدرضا صالحي در خصوص وضعيت استان خراسان شمالي گفت: طي سه سال گذشته، نرخ مشاركت اقتصادي استان از 40.6 درصد به 41.8 درصد افزايش پيدا كرده و نرخ بيكاري استان از 12.4 درصد به 11.1 درصد كاهش پيدا كرده است.

وي در رابطه با دليل كاهش نرخ بيكاري در اين استان اظهار داشت: مجموعه اي از كارها از جمله حمايت از كارگاه هاي كوچك و توليد زنجيره هاي مربوطه، افزايش محصولات كشاورزي در بخش هاي مختلف زراعي، باغي و دامي، باعث شدند تا نرخ بيكاري در حدود 1.3 كاهش پيدا كند.

استاندار خراسان شمالي با اشاره به سفر دكتر نوبخت به اين استان، بيان داشت:‌ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه از روز شنبه در استان ما حضور دارند. با حضور ايشاندر استان، ابتدا به گلزار شهدا رفتيم و سپس در شهرستان اسفراين 84 پروژه را با اعتباري بالغ بر 46.5 ميليارد تومان، افتتاح متمركز داشتند. همچنين از يك واحد توليدي صنعتي بازديد كردند.

وي ادامه داد: در بجنورد، باحضور ايشان جلساتي با فعالان و نخبگان اقتصادي استان و نيز با فعالين سياسي استان برگزار شد.

وي با اظهار به اينكه اعتبار بودجه اي استان خراسان شمالي 269 ميليارد تومان برآورد شده است، تصريح كرد: از اين مبلغ 136 ميليارد تومان اعتبار عمراني و 133 ميليارد تومان مختص اعتبارات جاري و هزينه اي است. دكتر نوبخت وعده دادند كه با توجه به عقب ماندگي هاي توسعه اي كه استان ما دارد، اعتبارات عمراني استان را در سال 95 صد در صد تخصيص بدهند. همچنين وعده دادند، سهم ما از اعتبارات توازن منطقه اي كه 200 ميليارد تومان است، حداقل 20 واحد درصد بالاي متوسط كشور به استان داده شود.

وي بيان داشت: در خصوص اعتبارات سفر كاروان تدبير و اميد كه 26 پروژه با اعتبار 633 ميليارد تومان مصوب شده بود، قرار شده است امسال علاوه بر اينكه تخصيص صد در صد اعتبارات را بدهند، باقي مانده تخصيص سال 94 را هم بدهند كه اگر اين محقق شود و اين 26 پروژه تا پايان سال بودجه اي يعني تير ماه سال 96 به پايان برسد، شاهد اتفاقات خوبي در استان خواهيم بود.

صالحي يادآور اشد: با توجه به اينكه استان خراسان شمالي، نوپاست، قرار شد تا در وضعيت استخدامي استان كارشناسي وسيعي انجام شود و سهميه مناسبي را از جذب نيرويي كه در سال 95 قرار است صورت بگيرد به استان بدهند.

وي با اشاره به سفر دكتر واعظي به استان خراسان شمالي بيان داشت: در شيروان طرح كلنگ زني تصفيه فاضلاب شهري با اعتبار 27 ميليارد تومان در برنامه اي سه ساله افتتاح خواهد شد. افتتاح مركز نگهداري كودكان بي سرپرست و افتتاح يك واحد مرغداري به صورت مستقيم و افتتاح همزمان پروه هاي شيروان كه 83 پروژه با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد تومان بود را در شيروان انجام دادند.

وي افزود: افتتاح اينترنت روستايي را با حضور ايشان در روستاي باب امان داشتيم و در حدود 26 درصد از روستاهاي استان داراي اينترنت شدند، درگاه خدمات الكترونيك و ساختمان اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شدند.

استاندار خراسان شمالي به مهمترين اقدامات عمراني در اين استان اشاره كرد و گفت: در استان ما آزادراه وجود ندارد و بزرگراه بسيار كم است و ارتباطات استاني ما كم است. جاده بجنورد به جنگل گلستان را از سمت غرب تعقيب كرديم و اميدواريم بتوانيم چهار بانده شدن آن را تكميل كنيم. همچنين راه آهن استان كه بجنورد با هيچ جايي ارتباط راه آهني ندارد، از طريق سبزوار، جوين، اسفراين به بجنورد وصل شويم تا استان نيز به شبكه راه آهن كشور بپيوندد.

وي ادامه داد: در پيگيري تصميماتي كه از قبل اتخاذ شده بود و در سفر كاروان تدبير و اميد به استان گلستان و خراسان رضوي داشته ايم مباحث مربوط به راه آهن گرگان، مشهد، بجنورد مطرح بود كه اين را هم در دستور كارمان داشته ايم.

وي با تاكيد بر اينكه فرودگاه استان تقريبا كامل شده است، تصريح كرد:‌ يك الي دو ابزار مانده كه اگر اينها نيز كامل شود، مي توانيم از پروازهاي باري و پروازهاي ديگر استفاده كنيم. طول باند ما كه با 4700 متر است و تكميل شده، بلندترين طول باند كشور است.

صالحي اظهار داشت: 602 پروژه را به صورت متمركز در سطح استان با اعتبار بالغ بر 512 ميليارد تومان در بخش هاي مختلف جاده ها، راه و شهرسازي، شهرداري ها، بنياد مسكن، آب و فاضلاب شهري و روستايي، برق، مخابرات، گاز، نوسازي مدارس، صنعت و معدن و ورزش هزينه كرده ايم.

وي در خصوص شركت هاي دانش بنيان در استان گفت: از آنجايي كه استان خراسان شمالي نوپا است، تعداد اين شركت ها به تعداد انگشتان هردو دست نمي رسد. قطعا با تقويت آنها، بايد زيرساخت هاي لازم را ايجاد كنيم تا بتوانيم در آينده با استفاده از تجربه آنها و ايجاد اشتغالي كه مي كنند، جوانان فارغ التحصيل ما را بيشتر از پيش به كار بگيرند.

استاندار خراسان شمالي به طرح هاي نيمه تمام اشاره داشت و بيان كرد: اميدواريم با تخصيص صد درصدي 26 پروژه اي كه در دست داريم همه آنها را به اتمام برسانيم و باقي پروژه ها را هم پيگيري مي كنيم و با گرفتن اعتبارات جانبي از ساير دستگاه هاي غير دولتي همچون بنياد غدير، بنياد مستضعفان، كميته امداد امام و قرارگاه هايي مثل خاتم اوصياء، بسياري از كارها را تعقيب مي كنيم تا بتوانيم استان را به لحاظ شاخص هاي توسعه اي رشد دهيم.

متذكر مي شويم؛ علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه "دستاورد" به سایت رادیو گفت و گو مراجعه نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رادیو گفت و گو، تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1395، کد خبر: 2172274، www.radiogoftogoo.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین