پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
انتظار مردم شهرستان مانه و سملقان برای افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه هشت ساله شده، انتظاری که به رغم وعده مسئولان همچنان ناتمام باقی مانده است.
شعارسال: ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی در آشخانه مرکز شهرستان ۱۰۳ هزار نفری مانه و سملقان در خراسان شمالی از سال ۸۵ آغاز شد، بیمارستانی که احداث آن با اعتبار ۳۸ میلیارد ریالی در نخستین سفر محمود احمدی نژاد، رییس دولت مهرورزی به خراسان شمالی مصوب و آغاز شد و قرار بود در مدت دو سال به بهره برداری برسد.

اکنون اما بیش از هشت سال از زمان آغاز این پروژه می گذرد و مردم این شهرستان همچنان چشم انتظار اتمام عملیات ساختمانی این بیمارستان و بهره برداری از آن هستند.

شهرستان مانه و سملقان در حاشیه جاده آسیایی قرار گرفته، محوری که سالانه افزون بر ۱۵ میلیون مسافر از آن عبور می کنند و از قضا به علت دو طرفه بودن و در نتیجه شمار زیاد سوانح و تلفات، به جاده مرگ شهرت یافته است، حال در چنین شرایطی در شهر آشخانه که به نوعی در مرکزیت محور بجنورد- جنگل گلستان قرار گرفته حتی یک بیمارستان مجهز نیز برای مصدومان این حوادث ندارد و بالاجبار همه مصدومان سوانح رانندگی پس از طی ۵۰ تا ۱۵۰ کیلومتر مسیر به بجنورد منتقل می شوند.

از طرف دیگر مردم شهرستان مانه و سملقان که بیش از ۷۵ درصد آنها در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند نیز نیاز ویژه ای به بیمارستانی مجهز دارند؛ نیازی که سال هاست بی پاسخ مانده است.

* هزار وعده خوبان یکی وفا نکند

کلنگ بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه بر اساس نیازسنجی و کارشناسی انجام شده در سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار و ۶۸۰ مترمربع به زمین زده شد و با پیش بینی اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی قرار بود در مدت ۲۴ ماه احداث و به بهره برداری برسد.

در هشت سال گذشته این بیمارستان دست خوش وقایع مختلفی قرار گرفت بارها وعده های جدیدی برای بهره برداری از آن مطرح شد اما هیچ کدام از این وعده ها عملی نشد و در حال حاضر نیز این بیمارستان با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد همچنان معطل اعتبارات جدید برای اتمام و بهره برداری است.

* همت خیران به مدد دولت آمد

دیدن تصادف های دلخراش و جان دادن عزیزان در بین راه تا رسیدن به بیمارستان های بجنورد یک بار دیگر خیران شهرستان مانه و سملقان را دور هم جمع کرد تا به عنوان کمک حال دولت بتوانند سهمی در راه اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه داشته باشند.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار می کند: بر اساس آموزه های اسلامی اگر کسی بتواند با کمک خود جان یک انسان را نجات دهد مثل آن است که جان تمام بشریت را نجات داده است.

وی در ادامه می افزاید: در حالی که شهرستان مانه و سملقان در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و در این مسیر طولانی بسیار خطرناک جنگل گلستان تا بجنورد، هر روز شاهد تصادف های دلخراش هستیم و در بسیاری از مواقع نیز رشته زندگی مصدومان جاده ای و بیماران اورژانسی به تار مویی بند بوده و ثانیه به ثانیه زمان برای نجات جان آنها حیاتی است؛ متأسفانه به دلیل نبود پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی باید ۱۵۰ کیلومتر مسیر در حال جدال بین مرگ و زندگی طی شود تا به بیمارستان های بجنورد رسید.

حجت الاسلام احمدزاده می گوید: همچنین تردد بیماران دیالیزی شهرستان مانه و سملقان به بجنورد نیز درد دیگری است به گونه ای که تردد این افراد در فصل سرما و گرما به بجنورد علاوه بر هزینه های مالی، خطرات جاده ای نیز به همراه دارد.

وی اظهار می کند: در چنین شرایطی لازم است تشکل خیران شهرستان مانه و سملقان برای رفع بخشی از محرومیت های بخش سلامت این شهرستان وارد میدان شده و در گام نخست با نصب دستگاه های دیالیز به مدد این بیماران بیایند.

* بهره برداری در آینده ای نزدیک؛ وعده ای در راستای وعده های پیشین یا ...

فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت های شهرستان در بخش های مختلف، می گوید: با وجود این که شهرستان مانه و سملقان ظرفیت های فراوانی در بخش های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی دارد اما وضعیت زیرساخت های شهرستان به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و در این زمینه نیازمند توجه و همت ویژه مسئولین ارشد استان و کشور هستیم.

غلامرضا عوض زاده با اشاره به وضعیت درمان در این شهرستان، می افزاید: بی تردید سلامت مردم موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و زمانی که پای مرگ و زندگی به میان می آید دیگر کمتر دلایل قانونی و کمبود امکانات پزشکی برای نجات جان یک بیمار قانع کننده خواهد بود.

وی اضافه می کند: خوشبختانه بسیاری از تجهیزات و امکانات بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه خریداری و نصب شده و در آینده ای نزدیک این بیمارستان با اتمام ساخت تحویل دانشگاه علوم پزشکی می شود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

* وعده وزیر بهداشت

اواخر شهریور ماه امسال سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان خراسان شمالی از بیمارستان آشخانه بازدید کرد و در خلال این بازدید گفت: به رغم ین که هیچ ردیف اعتباری برای تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان تخصیص نیافته است اما قول مساعد می دهیم که به فاصله یک و نیم ماه پس از تحویل مسکن و شهرسازی، تجهیزات و نیروی مورد نیازاین بیمارستان را تامین کنیم.

ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه از سال ۸۵ و در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع آغاز شده که هم اکنون با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در انتظار اعتبارات مورد نیاز برای اتمام و بهره برداری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: شنبه 30 دی 1393، کدخبر: 2461430، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
یک سال ونیمه بیمارستان افتتاح شده هاااا کجایین شما؟؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین