پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیشنهاد ساخت یک بیمارستان 500 تختوابی جدید با مشارکت کشورهای اروپایی در سبزوار به وزارت بهداشت رسماً اعلام شده هم اکنون در حال پیگیری این پیشنهاد هستیم .

شعارسال: دکتر علیرضا مسلم در آئین افتتاح بزرگترین پروزه درمانی در غرب استان خراسان گفت: با افتتاح بیمارستان 245 تختخوابی حشمتیه تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان به 845 تخت رسید که باز هم طبق سطر بندی 550 تخت کمبود داریم .

وی در جزئیات پروژه درمانی حشمتیه بیان کرد: این طرح با پیشنیه صد ساله به عنوان قدیمی ترین بیمارستان استان خراسان رضوی با چهار سال بالاتر از سابقه بیمارستان امام رضا در مشهد تا سال 86 ارائه خدمت می نمود.

مسلم اظهار کرد: به لحاظ قدمت بالای فعالیت این بیمارستان دولت وقت با ساخت یک بیمارستان جدید موافقت نمود با تخریب این مرکز، عملیات اجرائی بیمارستان جدید از ابتدای سال 86 کلید خورد این عملیات تا انتهای سال 90 با هزینه 15 میلیاردی این پروزه به 55 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی گفت: این طرح درمانی طی سال های 90 تا 92 به علت عدم تخصیص اعتبار مسکوت ماند و مجدد با اولویت قرار دادن حوزه سلامت در دولت یازدهم از آبانماه همان سال با تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومانی وزیر بهداشت عملیات ساخت آن آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا بیان اینکه بیمارستان 245 تختخوابی حشمتیه از طرح های اولویت دار استان خراسان رضوی است گفت: تخصیص اعتبار این پروزه در سال گذشته صد درصد بود که طبق موافقت نامه مبادله شده از ابتدای سال86 با سازمان مدیریت این طرح باید در سال 93 به بهره برداری می رسید چرا که در سال 94 هیچ ردیف اعتباری برای تکمیل این پروزه عظیم دانشگاه در اختیار نداشت.

مسلم مجموع هزینه های عمرانی و تجهیزات بیمارستانی را 65 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: با مساعدت های دکتر هاشمی در سال جاری نیز 15 میلیارد تومان برای عملیات اجرائی و 20 میلیارد در حوزه تجهیزات پزشکی به این پروزه تخصیص داده شد.

این مقام مسئول هزینه اعتباری برای هر تخت بیمارستانی را 260 میلیون تومان بیان کرد و گفت: این درحالی است که این هزینه در بیمارستان های دیگر به 420 میلیون تومان رسیده است و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیمارستان حشمتیه را با کیفیتی بالا و با 40 درصد کمتر از هزینه های دیگر بیمارستان های سطح کشور که در سنوات اخیر به بهره برداری رسیده است تکمیل کرده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان در بخش های فوق تخصصی اطفال، اطفال، قلب و عروق، گوش ، حلق و بینی، سی سی یو، آی سی یو، آنزیو گرافی، اتاق عمل، درمانگاه های تخصصی، بخش اورژانس در دو قسمت تحت نظر و بستری ، آزمایشگاه تخصصی و رادیو لوژی فعال خواهد بود .

مسلم اظهار کرد: در همین راستادر این بیمارستان 570 نیرو در سه بخش پرستاری، درمانی، اداری و خدماتی بکار گرفته شده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی سبزوار نیوز، تاریخ انتشار: 17بهمن1394، کدخبر: 11923: www.sabzevarnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ساخت بیمارستان و ارائه خدمات پزشکی مخصوصا با موج بیماری هایی که امروزه مردم با انها درگیر است از اولویت های امروز جامعه ماست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین