پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از افتتاح بیمارستان تخصصی چشم در هفته بسیج در شهرستان قروه خبر داد و گفت: این بیمارستان به صورت تخصصی و رایگان آماده خدمت رسانی به مردم است.

شعارسال: به گزارش خبرنگار منطقه کردستان، محمدحسین رجبی، (26 آبان) به مناسبت هفته بسیج در نشست با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: شعار محوری هفته بسیج در سال جاری «بسیج دست قدرت خدا» است که متناسب با این شعار برنامه‌هایی نیز هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: هدف از این برنامه‌ها تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت اقتدار ملی و جلوگیری از حمله دشمن است.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج از روز جمعه 29 آبان ماه آغاز می شود، افزود: در این هفته سه هزار و 120 برنامه در تمامی پایگاه‌های مقاومت، کانون‌ها و مراکز بسیج در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: حضور در نماز جمعه با حضور اقشار گسترده بسیج و حلقه‌های صالحین و با شعار «بسیج، ولایت و انتظار» شاخص‌ترین برنامه اولین روز از هفته بسیج است.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز هفته بسیج اقداماتی نیز در این خصوص در کردستان برگزار شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس و فضاسازی داخل شهرها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در دومین روز از هفته بسیج 200 طرح در کردستان افتتاح می‌شود تا مردم شاهد اقدامات بسیج در سطح استان باشند.

رجبی با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌ها در روستاهای استان اجرا می‌شود، ذکر کرد: مرمت و بهسازی مساجد، احداث غسال خانه در روستاهای فاقد غسال خانه، تعمیر و بازسازی و احداث مدارس، ساخت دهیاری و پل روستایی و خانه بهداشت برای محرومان از جمله طرح‌هایی است که در این هفته افتتاح می شود.

وی همچنین برگزاری یادواره شهدای بسیج فرهنگیان، برگزاری 2 هزار و 500 نشست فرهنگی بصیرتی با بهره‌گیری از حضور اساتید و سخنوران و برنامه ویژه با حضور طلاب و روحانیون را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین از افتتاح بیمارستان تخصصی چشم در شهرستان قروه در هفته بسیج خبر داد و افزود: این بیمارستان به صورت تخصصی و رایگان آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی در ادامه اعلام کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و اجتماع بزرگ بسیجیان از برنامه‌های روز پایانی هفته بسیج است.

سردار رجبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لغو برنامه‌های فرهنگی در کردستان در ساعات آغازین برنامه، بیان کرد: مهمترین دلیل لغو این برنامه‌ها عدم هماهنگی بین بخشی و ارجحیت ندادن به اولویت‌ها و همچنین در نظر نگرفتن ارزش‌هاست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، کردستان هنوز جزء استان‌های توسعه نیافته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در رابطه با مسدود شدن مرزهای استان نیز اظهار کرد: سپاه دستور مسدود کردن معابر کولبری را داده است و مرزها تنها در صورتی بازگشایی خواهند شد که تمامی درآمدهای حاصل از کولبری صرف امنیت مرزها شده و درآمد آن به هیچ دستگاهی اختصاص نیابد.

وی بیکاری را عمده‌ترین دلیل روی آوردن مردم شهرستان‌های مرزی به کولبری دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشتغال ایجاد نشود، کولبری با همه مخاطرات آن ادامه دارد.

سردار رجبی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت فرهنگی استان کردستان، یادآور شد: از وضعیت فرهنگی استان راضی نیستم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26آبان1394،کد مطلب: 948100905: www.kurdistan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین