پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بمباران شهرهای کردستان به دلیل نا امیدی دشمن از همراهی مردم این دیار بود و تاریخ این استان باید چراغ راه آینده کشور باشد.

شعار سال : حسین انصاری روز سه شنبه در سنندج در یادواره سرداران و شهدای 28 دی ماه سال 65 سنندج اظهار کرد: استان کردستان شهدای شاخص زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرد و بیش از پنج هزار و 400 شهید و بیش از 18 هزار شهید مهاجر در سخت ترین شرایط نقطه نقطه شهر را از چنگ گروهک های منحرف و الحادی آزاد کردند.

وی افزود: علاوه بر این شهدا تعداد 50 روحانی مبارز در این استان نیز به شهادت رسیده و با نثار خون خود اجازه ندادند فرهنگ دینی و اعتقادی از این استان رخت بر بندد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه تاریخ خونبار استان کردستان باید چراغ راه آینده ما باشد گفت: تاریخ این استان تاریخ شجاعت، مقاومت، ایثارگری، دینداری و وفاداری است.

وی ادامه داد: مردم استان کردستان در طول سال های بعد از انقلاب به نظام و انقلاب وفادار بوده و همگام با همه مردم کشور در راستای پیروزی و ماندگاری نهضت و انقلاب امام حرکت کرده و می کنند.

انصاری افزود: مردم استان کردستان در سه جبهه مبارزه با ضد انقلاب و دفاع از انقلاب، جبهه مبارزه با رژیم بعثی عراق و جبهه فرهنگی در حال مبارزه با ضد انقلاب بودند و این حرکات مردم موجب شد دشمن از همراهی مردم این دیار با خود ناامید شده و جریان ترورمردم عادی و بمباران شهرها را آغاز کند.

وی به بمباران شهرهای استان کردستان توسط رژیم بعثی اشاره کرد و گفت: از جمله این بمباران ها می توان به بمباران 15 خرداد سال 63 بانه و شهادت 650 نفر از مردم این شهر و همچنین بمباران 28 دی سال 65 سنندج و شهادت 220 نفر اشاره کرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: تاریخ باید بداند که ترور مردم، بمباران شهرها و حملات ناجوانمردانه دشمن به این دیار به دلیل مقاومت مردم در برابر توطئه های آنان و ناامیدی از همراهی مردم با دشمن نشات گرفته است.
وی افزود: دشمن به این نتیجه رسید که مردم این منطقه نمی خواهند وابسته به اجانب باشند بلکه می خواهند کُرد ایرانی باقی بمانند و در این راه نیز شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

انصاری با اشاره به نامگذاری استان کردستان از سوی مقام رهبری با عنوان استان فرهنگی گفت: بدون شک پایه مبارزات و حرکات مردم این دیار در راستای حفظ مبانی اعتقادی و فرهنگی بوده است و مقام معظم رهبری نیز با اذعان به این موضوع لقب فرهنگی را به این استان دادند.

در ادامه این ایین از کتاب دی ماه خونین که حاوی زندگینامه شهدای 28 دی سال 65 سنندج است رونمایی شد و در پایان تعدادی از خانواده های شهدای 28 دی سنندج تجلیل شدند.
مردم شهید پرور سنندج در 28 دی سال 65 بر اثر بمباران رژیم بعث عراق بیش از 220 شهید که بیشتر آنان را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می داد تقدیم انقلاب کردند.
در این روز که به عنوان روز ملی مقاومت مردم کردستان در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است همچنین 123 نفر از مردم شهید پرور سنندج به مقام جانبازی نائل امدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 28 دی 1395، کد مطلب:82390607 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
کردستان واقعا در چند جبهه جنگ می کرد و می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین