پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
جاده مرگ،نامی که طی سال های گذشته ازسوی مسئولان برای محور بجنورد به جنگل گلستان لقب گرفته که علت آن را می توان آمار تصادفات بالا و وقوع حوادث بسیار دلخراش در این محور دانست.
شعارسال: پس از معطلی و روند کند احداث بزرگراه و با پیگیری های مکرر انجام شده،اجرای آن در 4 فاز در حال انجام است که در طبق وعده وزیر راه و شهرسازی 70 کیلومتر از این محور تا پایان سال جاری بهره برداری خواهد شد.اما؛در حالی که مشکلات مالی در روند اجرای این پروژه سایه انداخته است،مسئولان استان گلستان طی اظهار نظری از پیگیری احداث آزاد راه نوکنده به آشخانه خبر می دهند

روند اجرای بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان که به علت وجود مشکلات مالی از سرعت خوبی برخوردار نبود با پیگیری مسئولان در حال حاضر در 4 فاز در مرحله اجرا می باشد.

طی ماه های گذشته وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان،به اتمام هرچه سریع تر این پروژه به دلیل اهمیت آن و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در این محور تاکید کرده است.

آخوندی همچنین به لزوم بهره گیری از مشاوران در معماری راه ها برای ادامه این پروژه ضروری دانسته و از تکمیل 70 کیلومتر از باند دوم این بزرگراه تا پایان امسال خبر داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز از در حال احداث بودن باقیمانده این محور به طول 163 کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد.

علی اصغر بدیعی مقدم گفته است:140 کیلومتر از این محور واقع در استان خراسان شمالی است که در قطعات مختلف در حال اجرا است.

به گفته وی قطعه دوم این بزرگراه شامل محور چهار خطه بجنورد_آشخانه به طول 34 کیلومتر و ادامه این پروژه در قطعات آشخانه به چمن بید و تونل چشمه خان در حال اجراست.

این در حالی است که از طرفی دیگر،مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا،از موافقت ساخت آزاد راه در محور نوکنده_آشخانه در حوزه استان های گلستان و خراسان شمالی به طول 310 کیلومتر با مشارکت بخش دولتی و خصوصی،در روزهای گذشته خبر داده است.

علی بخش رستمی اعتبار مورد نیاز برای احداث این آزاد راه را حدود 17 هزار میلیارد ریال پیش بینی کرده و اجرای آن 40 درصد توسط بخش دولتی و مابقی آن را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دانسته است.

رستمی در خصوص آخرین وضعیت برنامه ساخت این آزاد راه نوکنده_آشخانه،گفته است:این طرح مرحله تصویب کارشناسی فنی،اقتصادی و زیست محیطی را طی می کند و به گفته وی چهار مسیر برای ساخت آزاد راه نوکنده_آشخانه پیشنهاد شده است که هنوز نهایی نشده است.

با توجه به اهمیت محوربجنورد به جنگل گلستان و خطراتی که در کمین مسافران این محور است،باید دید اتمام ساخت این مسیر با توجه به اظهارات مسئولان به کجا خواهد رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار: 30 شهریور 1394، کد خبر: 4941، www.tabnakilam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین