پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
"جاده مرگ"، لقبی که مسیر بجنورد به جنگل گلستان به خود گرفته است و طی چند سال گذشته علاوه بر اینکه در این محور هنوز بزرگراه به مرحله بهره برداری نرسیده، برخی از مسئولان، 5 سال پیش از پروژه آزادراه در 3 قطعه گرگان – آشخانه، مشهد- قوچان و آشخانه به قوچان خبر دادند.

شعار سال: آزاد راه مشهد- گرگان جزو پروژه هایی است که 5 سال پیش در مجلس تصویب شد و هنوز پس از گذشت این مدت طولانی، وعده مسئولان به عمل تبدیل نشده است، این در حالی است که پروژه بزرگراه بجنورد_ گلستان که از سال 87 آغاز شده است به دلیل کمبود اعتبارات و واگذاری منابع مالی قطره چکانی، بلاتکلیف مانده است. حجم مسافران زیارتی شرق کشور و سیاحتی شمال کشور از این مسیر بسیار بالاست، به طوریکه میزان تردد وسایط نقلیه در تابستان امسال از محورهای استان بیش از 19 میلیون بوده است.

این حجم بالای تردد در مسیر بجنورد به جنگل گلستان حوادث بسیار ناگواری را طی سالیان گذشته در پی داشته به طوریکه مسئولان استانی این محور را جاده مرگ خطاب می کنند، اما با وجود اینکه این محور تاکنون خسارات و صدمات جبران ناپذیری داشته، تخصیص اعتبارات پایین باعث شده تا کنون هیچ بهره برداری رسمی انجام نشود، در حالیکه بر اساس اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی پروژه بجنورد به جنگل گلستان در پنج قطعه بجنورد به آشخانه به طول۳۴کیلومتر، آشخانه به چمن بید به طول۴۱کیلومتر، چمن بید به رباط قره بیل به طول۲۴کیلومتر، رباط قره بیل به چشمه خان به طول۲۴کیلومتر و چشمه خان به جنگل گلستان به طول۱۵کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.

طی هفته های گذشته بحث احداث آزادراه نوکنده به آشخانه مطرح بوده بطوریکه در مصاحبهتابناک خراسان شمالیبا موسی الرضا ثروتی، نماینده 5 شهرستان استان در مجلس، به معطلی و عدم تعیین تکلیف احداث آن اشاره شده است.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح احداث آزاد راه مشهد به گرگان از 5 سال گذشته مصوب شده است، گفت: ماجرای پشت پرده بلاتکلیفی پروژه آزاد راه مشهد- گرگان به واگذاری این طرح به بخش خصوصی بر میگردد که هنوز محقق نشده است.

موسی الرضا ثروتی افزود: پروژه آزاد راهمحور مشهد به گرگان در 3 قطعه گرگان آشخانه، مشهد- قوچان و آشخانه به قوچان مصوب شده است و در حال حاضر مانند خیلی از پروژه های دیگر سرگردان و بلاتکیف می باشد. لازم به ذکر است: علاوه بر اظهار نظر مسئولان خراسان شمالی و گلستان راجع به احداث این آزادراه، مدیرانی از خراسان رضوی نیز پیگیر اجرای این طرح می باشند. با این وجود هنوز طرحی به عنوان بزرگراه در خراسان شمالی علی رغم وعده های زیاد عملیاتی نشده، و نه حرفی وجود دارد که به استناد آن بتوان گفت، آزاد راه در محوری که هنوز به عنوان جاده مرگ خطاب می شود تحقق یافته و مشکلاتی را در این راستا مرتفع سازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناك، تاریخ انتشارچهارشنبه 15 مهر1394، کد مطلب: ۱۰۷۳۸۰: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین