پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
استاندار خراسان شمالی خواستار اختصاص 100 درصدی بودجه برای راه آهن جوین- بجنورد شد.

شعار سال: محمد رضا صالحی در جلسه شورای برنامه ریزی در استان که با حضور رئیس سازمان برنامه ریزی تشکیل شد، همچین خواستار 100 درصدی اعتبار مورد نیاز برای بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان شد.

وی در ادامه از رئیس سازمان برنامه ریزی برای اختصاص ردیف خاصی برای توسعه استان در لایحه بودجه 96 تشکر کرد و گفت: علاوه بر آن بودجه هزینه ای این استان در لایحه بودجه سال آینده نیز رشد داشته است بطوریکه از 133 میلیارد تومان به 174 میلیارد تومان رسیده است.

صالحی همچنین از رشد بودجه تملک دارایی این استان در بحث عمرانی در لایحه بودجه 96 خبر داد و افزود: این میزان از 136 میلیارد تومان به 156 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی اعتبار ساخت محور اسفراین به شیروان ابلاغ و بودجه لازم برای بازگشایی و ساماندهی رودخانه سومبار اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خواستار اختصاص ماده 50 به کارکنان دولت در این استان شد.

وی گفت: در سال 92 در این استان 318 واحد تولیدی وجود داشته که از این تعداد 99 واحد راکد بوده اند و در حال حاضر 376 واحد تولیدی در این استان وجود دارد که از این تعداد 78 واحد راکد هستند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال 92 تعداد واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی 205 واحد بوده که 43 واحد از این تعداد راکد بوده اند، افزود: هم اکنون 352 واحد تولیدی در این استان وجود دارد که 52 واحد راکد هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد رشد تولیدات محصولات کشاورزی هستیم، ادامه داد: خراسان شمالی طی امسال با خرید 255 هزار تن گندم رتبه اول خرید گندم را به خود اختصاص داد.

مجید پورعیسی رئیس جدید سازمان برنامه ریزی خراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: در گذشته شهرداری ها رها شده بودند و در حقیقت جایگاه و پایگاهی نداشتند و اگر در حال حاضر به آن ها کمک نشود آن ها نمی توانند به نیازهای مردم پاسخ دهند.

وی افزود: بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی مدنی در این استان کوچک جایگاهی ندارند.

به گفته پور عیسی هنوز یک سوم نیروهای بودجه بگیر در این استان قرار دادی هستند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ها به سرمایه های اجتماعی توجهی نشده است، تاکید کرد: عدم بی توجهی به این سرمایه ها موجب می شود تا به مسائلی همچون مشکلات موجود در حواشی شهر دامن زده شود.

پور عیسی با بیان اینکه خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد، تصریح کرد: مرز می تواند یک فرصت خوب برای گردشگری باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 12 بهمن 95، کد مطلب: 34742: www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
مرز فرصت خوبی برای گردشگری و حذب سرمایه خارحیست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین