پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: شهرداری بجنورد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حواشی شهر بجنورد با کمبود فضا مواجه است.

شعار سال:  محمد رضا موفق با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی مردم ساکن در این منطقه نیاز به برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی است، افزود: این نهاد از بودجه کافی برای خرید مکان‌هایی به منظور برگزاری این کلاس های آموزشی در این مناطق برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه این نهاد برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی در منطقه‌ای همچون کوی امام هادی(ع) اقدام به اجاره یک منزل کرده است که در آن کلاس هایی همچون پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و یا طلاق برگزار می‌شود، ادامه داد:پرداخت قبوض آب، برق و گاز این مکان چند ماهی به تاخیر افتاد که این انشعابات توسط شرکت‌های ذیربط قطع شد.

موفق با تاکید بر اینکه شهرداری به تنهایی قادر نیست تمامی مشکلات زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی مناطق حواشی شهر بجنورد را ساماندهی کند و باید سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری داشته باشند، اظهار کرد: به عنوان مثال در این زمینه آموزش و پرورش می تواند به خوبی با شهرداری همکاری کند و به هنگام تعطیلی مدارس کلاس های مدارس را در اختیار نهاد و ساکنان این منطقه قرار دهد تا بتوان کلاس های آموزشی مورد نظر را در آنجا برگزار کند.

وی بیان کرد: در اختیار قرار دادن محوطه مدارس به هنگام تعطیلی مدارس برای انجام فعالیت های ورزشی یکی دیگر از اقداماتی است که آموزش و پرورش در جهت سرگرمی نوجوانان ساکن در این منطقه می‌تواند انجام دهد.از سوی دیگر قرار دادن فضای تکایا و مساجد این مناطق برای چند ساعت از روز می تواند کمک بسیار بزرگی برای شهرداری و مردم حواشی شهر باشد.

موفق توضیح داد: شهرداری بجنورد توانست برای انجام فعالیت های فرهنگی، زیر زمین مسجدی که در خیابان "حر" وجود داشت را در اختیار گیرد و باهم اکنون با تجهیز شدن آن توسط این نهاد کارگاه آموزشی خیاطی و قالی بافی برگزار شود. همچنینشهرداری درصدد بود تا فعالیت های فرهنگی را در مناطق حواشی اطراف فرودگاه انجام دهد اما با مشکل فضا مواجه بود و از سوی دیگر بودجه‌ای نیز برای اجاره فضا در اختیار نداشت.

وی در ادامه گفت: این نهاد با اتحادیه طلافروشان بجنورد تفاهم نامه ای امضاء کرده است که با کمک این اتحادیه کلاس های آموزشی همچون آرایش گری، خیاطی، چرم دوزی به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مستقر در حواشی شهر بجنورد به منظور ایجاد اشتغال برگزار کند و بعد از اینکه کلاس های آموزشی به پایان رسید نمایشگاهی در خانه فرهنگ بجنورد برگزار تا اجناس تولیدی این افراد به فروش برسد.همچنین جلسه ای با اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز برگزار شده تا کلاس های آموزش مهارت کار از دوران کودکی برگزار شود.

موفق خاطرنشان کرد: تمامی این کلاس و کارگاه های آموزشی به منظور توانمند سازی افراد ساکن در حواشی شهر، ایجاد اشتغال آن ها، و جلوگیری از بروز آسیب هایی همچون اعتیاد وطلاق برگزارمی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 06بهمن 1395، کد مطلب: 95110604052: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین