پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: هیچ انگیزه ای از سوی استانداری برای ساخت پایانه مسافربری در شهر بجنورد مشاهده نمی شود.

شعار سال: اعظم السادات افشین فر در جاسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: چیزی که بنده از صحبت های مدیران استانداری برداشت می کنم این است که آن ها تصمیم ندارند زمین را برای ساخت این پروژه تهیه کنند و قصد دارند این کار را شهرداری انجام دهد این درحالیست که طبق توافق باید استانداری زمین را تامین و پروژه را اجرایی می کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن هم اکنون فشارهایی را به شهرداری وارد می کنند که ترمینال فعلی تخلیه شود و در زمین آن ساختمان مدیریت برنامه ریزی ساخته شود.

حسین پیلتن رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه توضیح داد: در دور سوم شورا توافقی بین شورا و استانداری منعقد شد که شورا قسمتی از زمین فعلی ترمینال را برای ساخت ساختمان به استانداری واگذار کند و استانداری در مقابل آن یک پایانه با افق 20 ساله در بجنورد بسازد.

وی اظهار کرد: بر اساس این توافق معاونت عمرانی استانداری وقت زمینی را در جوار روستای لنگر پیشنهاد و مورد توافق برخی از افراد قرار گرفت اما هر چقدر ما با آن زمین مخالفت کردیم که محل زمین مناسب نیست و مردم متحمل هزینه های زیادتری می شوند، به جایی نرسید.

وی افزود: ساخت این پروژه آغاز شد تا مدیریت استان در دست سید علی اکبر پرویزی قرار گرفت و موضوع نامناسب بودن این پروژه با وی در میان گذاشته شد که بعد از بازدید از این پروژه قرار بر این شد تا ادامه ساخت آن متوقف شود.

پیلتن تصریح کرد: بعد از آن قرار بر این شد تا دو پایانه یکی در غرب بجنورد برای مسافران عازم به شهرهای شمالی و تهران و یک پایانه در شرق بجنورد برای مسافران عازم به شهر مشهد ساخته شود و برای ترمینال شرق مکانی نیز در قسمت خروجی شهر بجنورد به سمت باباامان مشخص شد.

وی تاکید کرد: بر طبق آن قرار شد تا شهرداری زمین هایی را تملک و اعتبار مورد نیاز نیز از سوی استانداری تامین شود.

سید حسین نقیب رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه بیان کرد: بانک زمین شهرداری به سمت صفر میل کرده است و شهرداری آن‌قدر منابع زمین ندارد که به این پروژه اختصاص دهد.

وی گفت: بنابراین تنها راهکار برای حل این مشکل الحاق به محدوده شهری است در غیر این صورت استانداری تا پنج سال دیگر نیز می گوید که برای ساخت پایانه های مسافربری منابع ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 5 دی 95، کد مطلب: 9510-790-5: www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین