وی افزود: در شهرداری مشهد نیز مدیریت حمل و نقل از جمله سازمانهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری جز قویترین مدیران هستند.
مقدوری خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده بخش قابل توجهی از فاز اول خط سه قطار شهری را پیش ببریم.
سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم، عنوان کرد: در مدیریت ارگانها دو بخش مهم وجود دارد یکی مدیریت روبنایی و پوپولیستی و دیگری مدیریت استراتژیک، مردمباور و منفعت ملی محور است.
وی افزود: اگر همه دست به دست هم میدادیم و از روزهای نخست انقلاب، همانطور که جنگ را مدیریت و به مباحث اساسی کشور توجه میکردیم، در حال حاضر هزینههای کمتری را متحمل میشدیم و به جای دیگر کشورها ما از اهرم فشار استفاده میکردیم.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: ایران به دلیل جغرافیا و منابع غنی خود، وجود تعداد زیاد نخبگان انسانی، ذخائر عظیم و امنیت کامل میتواند به موفقیتهای بیشتری برسد.
مرتضوی با بیان اینکه توجه به زیرساختهای ریلی، هزینههای حمل و نقل را کاهش میدهد، گفت: در حال حاضر در مشهد تعداد 6 میلیون نفر در روز از حملونقل درونشهری استفاده میکنند که با راهاندازی خطوط ریلی میتوان آسایش زیادی را برای مردم ایجاد کرد.
وی یادآور شد: اگر هر پیمانکار دیگری را به جز قرارگاه خاتمالانبیا برای خط سه قطارشهری مامور میکردیم، برای تجهیز کارگاهها به میزان یک سال در شروع حفاری خط سه تاخیر ایجاد میشد؛ به همین دلیل خط سه قطار شهری را با ترک تشریفات به قرارگاه خاتم سپردیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه نوبخت، سخنگوی دولت با این اقدام شهرداری مشهد موافق بود، یادآور شد: اصلا موضوع ترک تشریفات خط سه قطارشهری با اصرار نوبخت به کارشناسان انجام شد.
وی ادامه داد: تا کنون قرار بود تا 50 درصد اعتبار این قرارگاه را به صورت نقدی و 50 درصد دیگر را به صورت تهاتر پرداخت کنیم، اما خوشبختانه در حال حاضر برای دریافت منابع مالی به هر کسی روی میآوریم، از کمک دریغ نمیکنند.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مشهد نیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1395، کد خبر: 16259 ، www.mashhadnews.org