پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی گفت: یکی از اصلی ترین موانع سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی ، قوانین مزاحم است وبسیاری از قوانین کشور براساس اقتصاد مقاومتی تنظیم نشده است.
شعارسال: سردار مرتضوی در جلسه شورای اداری اقتصاد مقاومتی شهرستان فاروج اظهار داشت: یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی، حجم بالای منابع ونقدینگی است که کشور در این حوزه غنی است اما بسیاری از این سرمایه ها در مسیر اصلی هزینه نمی شود.

وی افزود: اگر این سرمایه ها در در کنار نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی ونیروی کار قرار بگیرد شاهد توفیقات اثر گذاری می شویم.

وی وجود میلیون ها جوان تحصیلیکرده در کشور را ظرفیتی نهفته در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد افزود: نسخه اقتصاد مقاومتی یک عقبه کارشناسی عمیق، به روز ودقیق دارد و همه بزرگان علم اقتصاد به آن اذعان دارند.

وی با طرح این پرسش که با وجود این همه توانمندی چرا در این نقطه فعلی هستیم بیان داشت: از حیث طراحی وتوانمندی در نقطه برتر قرار داریم اما در حوزه اجرا وتولید متاسفانه شرایط خوبی را نداریم.

وی یکی از اصلی ترین موانع سر راه اقتصاد مقاومتی را، قوانین مزاحم برشمرد وگفت: قوانین ما براساس اقتصاد مقاومتی تنظیم نشده

ودر عرصه های مختلف در گیر بعضی موضوعات دست وپاگیر وآئین نامه ها می شود که انگیزه کار کردن را از آکاهش می دهد.

وی افزود: از ظرفیت نمایندگان با لیست کردن و ارائه قوانین مزاحم باید استفاده شود، تا تصحیح آن در مجلس انجام شود

وی گام بعدی در تحقق اقتصاد مقاومتی را، کار جهادی برشمرد وگفت: متاسفانه در این حوزه هم ضعیف هستیم که آنهم ریشه در قوانین و سبک وسیاق مدیریت ها دارد.

وی با تاکید بر فرصت سازی به جای فرصت سوزی بیان داشت: باید سرمایه گذاران را با تسهیل روند فعالیت ها حفظ کنیم .

سردار مرتضوی با تبین ظرفیت های شهرستان واعلام خطر در حوزه آجیل وزعفران گفت: منفعت بازار آجیل شهرستان به جیب مردم نمی رود واز زائران ومسافران این مسیر در باروری این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه میفیت آجیل عرضه شده خوب نیست ودر دراز مدت تبدیل به آسیب می شود بیان داشت: یک روند انحرافی این بازار هم غفلت از توانمندی های شهرستان ونیروی جوان بوده که به کار راحت روی می آورد.

وی برشناسایی قطب های اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: با کارهای آسیب شناسانه، باید از توانمندی های شهرستان های استان در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی باید استفاده کنیم.

سردار مرتضوی گفت: وقتی این ظرفیت ها از دست می رود جایگزین آن افزایش اعتیاد، طلاق، بزه اجتماعی ، است، که اقتصاد مقاومتی این ها رو می تواند بر چیند و استحکام خانواده ها را بالا ببرد.

وی تاکید کرد: دراقتصاد مقاومتی اگر می خواهیم جدی ورود پیدا کنیم آسیب ها وچالش ها راباید بشناسیم، کارشناسی شده، بودن تشریفات وانقلابی باید مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: 6 ماه از سال گذشت، پاسخ ما به سوال اقدامات دراین حوزه چیست؟

نماینده مردم شهرستان های فاروج وقوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی براساس آخرین دکترین های حوزه اقتصاد است.

هادی شوشتری اظهار داشت: رهبر انقلاب روزی که سیاسیت های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند دریچه جدید فرا روی کشور گشوده شد تا یکبار دیگر با توجه به منابع درونی واتکا به آن به اقتصاد پویا برسیم.

وی به ویژگی های شهرستان فاروج اشاره کرد وگفت: از حیث منابع کشاورزی، گردشکری ودامپروری به عنوان سه اولویت اساسی استان ظرفیت های خوبی این شهرستان دارد که باید به آن توجه شود.

* باید نگاهمون را به درون متمرکز کنیم تا شاهد توسعه باشیم

وی گفت: ابلاغ سیاسیت های کلی رهبری واقعا یک فرصت جدید بری مدیران کشور است که با توجه جدید به داشته های درونی وتغیر نوع نگاه به حوزه سرمایه گذاری وبخش خصوصی در مسیر تحقق آن بکوشند.

وی افزود: فاروج جز معدود شهرستانهای 24 ساعته فعال است وقرار داشتنش در مسیر استان های فعال در حوزه اقتصادی با زیرساخت های مناسب فرصتی است که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باید از آن بهره برد.

فرماندار: فاروج گفت: 700 میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی توانستیم جذب کنیم که در واحدهای صنعتی سرمایه گذار شده و بخشی تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

امان الله خدمتگزار اظهار داشت: زعفران، گل محمدی، کلزا ومحصولات باغی وکشاورزی و دامپروری ظرفیت های شهرستان است.

امام جمعه فاروج گفت: عدم میانه روری ومشی اسلامی ظلمی است که به خودمان می کنیم.

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: صرفا با جلسه وهمایش مشکلات اجتماعی حل نمی شود و فرهنگ سازی مصرف را برای مردم باید تبین کنیم.

وی گفت: فاروج توانمندی های زیادی دارد اگر در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کنند ماندگاری مردم در این شهر و روستاها بیشتر می شود.

وی بر فرآوری تولیدات شهرستان وبرند سازی آن تاکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1395، کد خبر: 892735، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین