پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱
قبض های نجومی آب در حالی برای مردم مناطق مختلف اهواز صادر می شود که کیفیت آبی که به آنها داده می شود آنقدر بد است که درست و به جا آن است که آبفا بابت آن جریمه شود.

شعار سال: چند روز قبل در کوت عبدالله، آب لوله های شبکه آبرسانی به جای آب، گل و لای تحویل مردم داد و مردم آنقدر لوله ها را باز گذاشتند که آب توام با لجن و گل و لای خارج شود تا سرانجام به همان آبی که آبفای اهواز عقیده دارد؛ آب با کیفتی است، برسند. خروج گل و لای از لوله های مردم در حالی بود که همان موقع کنتورهای آب با سرعت در حال شمارش قیمت برای صدور قبض های مصرفی بودند.

این ماجرا البته اتفاق جدیدی نیست و همواره تکرار و مردم شامل لطف آبفای اهواز می شوند . اصولا در کوت عبدالله که در دولت قبل به لطف یک تصمیم شتاب زده و یک شبه به ناگاه از منطقه ای محروم در گوشه ای از اهواز به مرکز شهرستانی محروم تر تبدیل شد، چیزی به نام آب مناسب وجود ندارد.

چه بسیاری از مردم کوت عبدالله که با این حرف مهمان های خود مواجه شده اند که «آب شما بوی لجن می دهد» و مردم به جای مسئولان آبفای اهواز باید عرق شرم را بر جیبن خود احساس کنند.

نماینده سابق اهواز زمانی می گفت روزهای تعطیل که مصرف آب در منطقه کوت عبدالله افزایش می یافت، تصفیه خانه آب این منطقه (همان چیزی که به آن تصفه خانه می گویند) توان تصفیه آب را ندارد و اصولا آب بدون تصفیه وارد شبکه آبرسانی مردم می شود.

چندی قبل رئیس جمهور بخش دیگری از طرح آبرسانی غدیر را افتتاح کرد. روحانی قبل تر و در اولین سفر استانی خود با افتتاح بخش دیگری از طرح آبرسانی غدیر قسمت دیگر اهواز را از موهبت داشتن آب شرب با کیفیت بهره مند کرده بود.

به هر حال ادعای رساندن آب شرب با کیفیت به مردم اهواز با نمایش روزانه مردم بشکه به دستی که آب ۲۰ لیتری را با قیمت ۱۰۰۰ تومان خریداری می کنند در تضاد عجیبی است ولی آیا مردم کوت عبدالله که حداقل از نظر شبکه آبرسانی هنوز زیر مجموعه شهرستان اهواز به حساب می آیند، نباید تغییری در رنگ، بو و کیفیت آب خود احساس کنند؟

اگر به مسئله آن ماده ای که به اسم آب شرب از لوله های آب مردم کوت عبدالله خارج می شود، به لحاظ شرعی و نه انسانی و قانونی و آئین نامه ای نگاه کنیم، قطعا حق الناس در آب شرب رعایت نشده است و به عبارتی سالهاست به مردمی که در ساحل رودخانه کارون زندگی می کنند، ظلم شده است.

ولی ظاهرا دیوار مردم این منطقه کوتاه و دیوار آبفای اهواز بلند است که هنوز هیچ تاوان، برخورد و تنبیهی بابت «شبه آبی» که به مردم داده می شود شامل حال این شرکت نمی شود و برعکس پادادش این کار، مدیریت طولانی مدت مدیرعامل آن است که با همه طوفان های تغییرات مدیریتی در خوزستان، هنوز جای خود را محکم تر از همیشه می بیند.

آب شرب کوت عبدالله بدون اغراق وضعیت اورژانسی دارد به همین دلیل لزوم ورود مسئولان دولتی از استاندار گرفته تا راس وزارتخانه نیرو را می طلبد زیرا مردم قبول نمی کنند بازسازی شبکه آبرسانی و تصفیه خانه شهر منطقه عبدالله با کمبود اعتبار مواجه است در حالیکه آب سرشاخه های کاورن همین حالا با اعتبارات هنگفت و سرسام آور و زدن تونل هایی که کامیون در آنها امکان تردد دارد در حال رسیدن به فلات مرکزی است بنابراین پیش کشیدن نبودن اعتبار برای ساحل نشینان کارون محلی از اعراب ندارد.

اکنون درصد بالایی از بیماری هایی که مردم کوت عبدالله و حتی سایر مناطق اهواز با آن مواجه هستد از آب بی کیفیتی است که با آن استحمام می کنند به همین دلیل آبفای اهواز به جای صادر کردن قبض های مصرفی، باید به این مردم غرامت بدهد چرا که آنها را از حقوق اولیه خود که همه مردم ایران از آن بهره مند هستند محروم کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 آذر 1395، کد مطلب: 3840908، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین