پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به محقق نشدن تعهدات وزارت نیرو در طرح علاج بخشی و کاهش آلودگی رودخانه کارون گفت: در صورت عدم ارائه برنامه مدون برای جلوگیری از تخلیه فاضلاب شهری به رودخانه کارون ظرف یک ماه آینده، شرکت آب و فاضلاب اهواز به مراجع قضایی معرفی می شود.

شعار سال: محمدجواد اشرفی شنبه در شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون، در سالن جلسات استانداری خوزستان، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب اهواز سال هاست نبود اعتبار را به عنوان دلیل اجرایی نشدن طرح کاهش تخلیه آلودگی به رودخانه ارائه می‌کند، این در حالیست که در چهار سال گذشته هیچ اقدام عملی در زمینه کاهش تخلیه فاضلاب شهری به رودخانه کارون انجام نداده است، بر همین اساس به عنوان حافظ منافع محیط زیست نمی‌توانیم بیش از این صبر کنیم، بنابراین اقدام قضایی خود را علیه این شرکت انجام می‌دهیم.

اشرفی با تاکید بر مسدود کردن پنج خروجی فاضلاب با دبی بالا به رودخانه کارون، دلیل محقق نشدن مصوبات ساماندهی خروجی فاضلاب شهری اهواز به رودخانه کارون در سال‌های گذشته، را بی توجهی به این رودخانه از سوی شرکت آبفا دانست، نه کمبود اعتبار.

وی با انتقاد از مصوبات بی نتیجه در حوزه وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز همانند شرکت آب و فاضلاب اهواز تعهدات خود را عملی نکرده‌اند.

اشرفی اضافه کرد: تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب در شهرستان‌ها برخی با ۸۰ درصد پیشرفت به دلیل تحریم‌ها از ادامه کار بازمانده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان نیز به عنوان متولی رودخانه، هیچ اقدامی در راستای «طرح علاج بخشی کارون» انجام نداده است.

اشرفی با اشاره به حذف اعتبار امسال خوزستان از محل مصوبه طرح علاج بخشی کارون، خواستار پیگیری این مصوبه از سوی سازمان آب و برق خوزستان شد.

وی با بیان اینکه شهروندان انتظار حضور فعالان شهرداری در بهبود چهره رودخانه را دارند، افزود: مساله پاکسازی نیزارها، طرحی جداگانه از لایروبی کارون است، که قرار بود توسط سازمان آب و برق و شهرداری اهواز اجرا شود و مورد غفلت قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 15 تیر 98، کد مطلب: 2045821: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
باید نابودش کرد باید واقعامجازاتی در نظر گرفته بشه که پاسخگوی این همه آدمی باشه که از آب کارون استفاده کردن چه انسان چه حیوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین