پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی وضعیت رودخانه کارون را بحرانی دانست و گفت: در حال حاضر جز فاضلاب آبی در رودخانه کارون نیست و اگر فکری برای این رودخانه نشود بحرانی جدی در خوزستان رخ خواهد داد.

شعار سال: جواد کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: در حال حاضر در رودخانه کارون تقریبا آبی نمانده است و جز فاضلاب شهری و دیگر فاضلاب‌ها و پساب‌ها چیز دیگری در این رودخانه نیست.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم تخلیه فاضلاب‌های بیمارستانی در رودخانه کارون در مقطع اهواز، ادامه داد: در برخی نقاط شهرهای اهواز و کارون پساب و فاضلاب بیمارستانی از جمله بیمارستان‌های سینا، گلستان و امام خمینی به رودخانه کارون تخلیه می‌شود. از طرفی پساب‌های نیشکر نیز در محل‌هایی به این رودخانه تخلیه می‌شود.

نماینده اهواز در خانه ملت افزود: از سوی دیگر علاوه بر خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها، اجرای پروژه‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای از سرشاخه‌های رودخانه کارون در بالادست، کاهش شدید آورد این رودخانه را در پی داشته است.

کاظم‌نسب الباجی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخلیه فاضلاب‌ها و پساب‌ها به رودخانه کارون، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت رودخانه کارون بحرانی است و اگر دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط به ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان نجنبند، با تدوام وضعیت فعلی این رودخانه فاجعه‌ای جدی در خوزستان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که از شهر باوی،حوزه انتخابیه خود، داشتم آبی که رودخانه کارون در مقطع باوی وجود داشت در حد آب یک نهر بود و کمبود آب به میزانی بود که موجب شد موتورخانه‌های پمپاژ آب کشاورزی در این شهر از مدار خارج شوند.

نماینده اهواز افزود: همچنین آورد رودخانه کارون به میزانی کاهش یافته که اکنون آب شرب شهرهای کارون و اهواز با مشکلاتی مواجه است. مسئولان محیط زیستی خوزستان باید همت بیشتری به خرج دهند و از حالت سکون فعلی خارج شوند زیرا وضعیت فعلی رودخانه کارون نیازمند اقدام ویژه و فوری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 27 دی 96، کد مطلب: 96102714572: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین