پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هر خوزستانی ۳۰۰ تا۳۵۰ هزار ریال هزینه قبض بیشتری نسبت به سال های قبل و حتی استان های دیگر پرداخت می کند که با توجه به گرمسیر بودن استان، ظلم به مردم آن است.

شعار سال: عباس پاپی زاده در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با حضور وزیر نیرو در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: براساس بند (ه) بودجه 96، برای هر کیلو وات، از هر مصرف کننده 50 ریال هزینه دریافت می شود این بدان معنا است که هر خوزستانی مبالغ بیشتری نسبت به دیگر استان ها پرداخت می کند و سر جمع این هزینه 850میلیارد ریال است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که سازمان انرژی های نو قصد دارد بیش از 70 درصد مبلغ ذکر شده را دریافت کند توضیح داد: هر کیلو وات شش هزار ریال حساب می شود که این رقم از جیب مردم خوزستان پرداخت می شود در حالی که هم اکنون هر کیلو وات با هزینه ای معادل یک هزار ریال تولید می شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: همچنین انتظار می رود مبالغی در خوزستان برای بازسازی شبکه های برق هزینه شود.

وی گفت: در فصل تابستان با توجه به وجود ریزگردها و بالابودن مصرف برق دستگاه تهویه هوا و کولرها مردم خوزستان برای تامین دمای مشابه یک استان سردسیر باید پنج برابر انرژی مصرف کنند که موجب بالا رفتن پیک مصرف می شود که مطالبه مردم خوزستان کاهش بهای برقشان است.

پاپی زاده متوسط پرداخت قبض برق در خوزستان را یک میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مبالغ پنج میلیون وده میلیون ریال قبض برق برای مردم خوزستان که اغلب نیز کارگر هستند عادی است در حالی است که از لحاظ درآمدی جزو طبقه متوسط رو به پایین هستند.

وی با اشاره به این که خوزستان مهمترین استان کشور از نظر درآمد و تولید انرژی است بیان کرد: نمایندگان خوزستان از نظر تعداد و حضور در کمیسیون های مهمی چون انرژی و کشاورزی پیگیر مطالبات مردم هستند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که نمایندگان خوزستانی از نمایندگان موثر مجلس به شمار می روند توضیح داد: در بحث کمیسیون تلفیق هر سال چند نفر از نمایندگان خوزستان حضور دارند.

وی بیان کرد: در حوزه وزارت نیرو مردم دچار مشکل شده اند و مدیران وزارت نیرو برخی تصمیماتی که اشتباه بوده و موجب ایجاد مشکل شده را پذیرفته اند که جای خوشحالی دارد و مجمع نمایندگان استان را نسبت به آینده وزارت نیرو امیدوار کرده است.

پاپی زاده بحث انتقال آب را یکی از مسایل اصلی و مطالبه جدی مردم خواند و گفت: رعایت حق آبه ها و حل مشکلات ناشی از انتقال آب مثل ریزگردها از انتظارات مردم استان است.

وی با اشاره به وجود اتفاق نظر بین نمایندگان خوزستان و کارشناسان وزارت نیرو خاطرنشان کرد: معتقدیم میزان حق آبه و آورد آب در خوزستان نسبت به گذشته تغییر کرده و ما با کاهش دبی آب رودخانه ها رو به رو هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: پیش از سال 86 آورد آب رودخانه دز 7.6میلیارد متر مکعب بوده اما اکنون این میزان با کاهش 40 درصدی به 4.8میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین پیش از سال 86 میزان ورودی آب رودخانه کارون 11.7میلیارد مترمکعب بوده که امروز به 6.7میلیارد متر مکعب رسیده است.

پاپی زاده با بیان این که در رودخانه کارون شوری آب به تناسب کاهش میزان ورودی آب افزایش یافته است توضیح داد: بین سال های 71 تا 75 شوری آب کارون از هزار و 400 میکروموس بر سانتیمتر مکعب به بیش از دو هزار و 600 میکروموس بر سانتیمتر مکعب رسیده که نشان از تغییرات رژیم رودخانه دارد.

وی به لزوم بازنگری در سیاست های پیگیری طرح های انتقال آب و عوارض ناشی از سد گتوند پرداخت.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ضرورت تامین آب طرح 550 هزار هکتاری خوزستان تصریح کرد: وزارت نیرو تاکنون از تامین و تخصیص آب در فاز دوم این طرح خودداری کرده است.

وی توضیح داد: سال گذشته سه میلیارد متر مکعب از حق آبه استان به بهانه تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کم شد و به جای آن یک میلیارد متر مکعب به 229 هزار هکتار تخصیص یافت که تنها جوابگوی صد هزار هکتار است.

پاپی زاده افزود: 12شهرستان از این موضوع متضرر شده اند و جهاد نصر برای تامین حق آبه با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای استان برای تامین آب شرب دچار مشکل هستند و برخی شهرها با تانکر آبرسانی می شوند و زمانی می توان گفت خوزستان آب اضافه دارد که آب شرب کشاورزی و صنعت را برای این استان تامین کرده باشند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طرح غدیر بیش از یک دهه است که در دست اجرا است و با وجود مشکل کمبود آب در استان به بهره برداری نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مصوبه پانزدهم فروردین در بحث تامین آب و برق خوزستان گفت: این مصوبه می تواند مشکلات استان را برطرف کند.

پاپی زاده اظهار کرد: خوزستان با وجود اینکه قطب انرژی کشور است اما شبکه برق آن فرسوده است و بار وارد شده بر آن بیشتر از استان های سردسیر است.

وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 16 آبان 96 ، کد مطلب: 355558: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین