پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
استاندار خوزستان گفت: با موافقت و دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، قبض بهمن سال ۹۵ شهروندان خوزستانی به دلیل مشکلات ایجاد شده در پی ریزگردها رایگان و بخشیده شد.

شعارسال: غلامرضا شریعتی  اظهار کرد: به دنبال مشکلات به وجود آمده بر اثر پدیده ریزگردها ، رئیس جمهوری با پیشنهاد اینجانب مبنی بر رایگان شدن قبض برق مردم خوزستان در بهمن پارسال موافقت کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری در هامش(پی نوشت) نامه بنده، دستور رایگان شدن قبض برق بهمن مردم استان خوزستان را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.

پدیده گرد و غبار بیش از ۱۰ سال است که مردم خوزستان را درگیر کرده و غلظت آن در مواردی تا ۶۷برابر حد مجاز اعلام شده است.

توفان گرد و خاک در هشتم بهمن سال ۹۵، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در ۱۱ شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.

بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از ۸۰۰ هزار هکتار می رسد.

بیش از۳۰ هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.

رئیس جمهوری پنجم اسفند پارسال به همراه وزیران اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی خود، به منظور بررسی مساله ریزگردها وارد خوزستان شد و پس از بررسی، مصوباتی به تصویب رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی کرج رسا، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 169398: WWW.karajrasa.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین