پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با بیان اینکه برخی از سودجویان و زمین‌خواران در جنگ تحمیلی از فرصت استفاده کرده و شاکله مدیریت شهری را از بین برده‌اند، گفت: 2 هزار و 500 هکتار از باغ‌ها به سکونتگاه‌های غیررسمی تبدیل شده و آن را سودجویان تصرف کرده و به مهاجران فروخته‌اند.
شعارسال: محمدحسین حسن‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک فرا رسیدن روز زن اظهار داشت: زنان پنجاه درصد جمعیت کشور را تشکیل داده و در مسائل سیاسی حضور دارند و بدون حضور بانوان یک اجتماع خانواده محور نخواهیم داشت.

وی در تشریح اقدامات وضعیت فضای سبز شهر تبریز برای استقبال از بهار گفت: شهر تبریز به القابی از قبیل شهر اولین‌ها و پایتخت تشییع جهان اسلام مزین شده ولی در اسامی دیگر لقب باغ در متن کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز وجود دارد که نشان از اهمیت به فضای سبز از دوران قدیم در این منطقه بوده است.

حسن‌زاده افزود: به واسطه توسعه شهری و افزایش جمعیت و مدیریت‌های ناصحیح و غیرکارشناسی باعث از بین رفتن باغ‌ها در تبریز شده و مهاجرت‌های سنگینی به این شهر شده که کاربری مسکونی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برخی از سودجویان و زمین‌خواران در جنگ تحمیلی از فرصت استفاده کرده و شاکله مدیریت شهری را از بین برده‌اند، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها به سکونت غیررسمی تبدیل شده و آن را سودجویان تصرف کرده و به مهاجران فروخته‌اند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در شهرها امکانات رفاهی ایجاد شد و در مقابل به روستاها هیچ امکاناتی نرسیده است، تصریح کرد: اخیرا فروش فضای سبز به کاربری اتفاق نیافتاده و با مدیریت سطح استان کاربری فضای سبز اتفاق نمی‌افتد و متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان پارک‌ها در تبریز خاطرنشان کرد: ۳ هزار هکتار در شهر تبریز زیر نظر فضای سبز بوده که حفظ مدیریت فضای سبز در اولویت ما است و پیشرفت‌های زیادی خواهیم کرد که نزدیک ۵۰ درصد در داخل شهر و محلات از سه هزار هکتار فصای سبز موجود است.

وی با یادآوری چندین پروژه‌ متعدد در حاشیه شهر برای ایجاد فضای سبز در تبریز گفت: توسعه اون بن علی در شمال شهر، ایجاد تفرجگاه ۴۰۰ هکتاری آرپادره سی و ضلع جنوبی ائل‌گلی با ۲۱۴ هکتار فضای سبز آماده بهره‌برداری هستند و فضای سبز را توسعه خواهد داد.

حسن‌زاده ادامه داد: تفرجگاه عباس میرزا با ۲ هزار هکتار ایجاد شده و مورد توسعه قرار گرفته و هدف از آن حفظ اراضی ملی از دست انداز زمین خوارها بوده است.

وی بیان داشت: با حمایت بخش‌های متعدد استان برنامه ایجاد کمربند سبز در اتوبان شهید باکری خواهیم داشت که ده‌ها هکتار فضای فضای سبز شهر تبریز خواهد بود.

حسن‌‌زاده افزود: چندین پارک محلی در سال جدید ایجاد خواهد شد تا شهر تبریز از نظر فضای سبز توسعه یابد.

وی به توسعه اطراف استادیوم یادگار امام تبریز اشاره کرد و گفت: این طرح در هفته درختکاری کلنگ زنی شد و نهال کاری با یک هزار هکتار انجام خواهد گرفت.

حسن‌زاده تصریح کرد: بخشی از هویت‌های ژنتیکی هر منطقه وجود باغ‌های اطراف است و کلنگ‌زنی آن برای نمایش نشان دادن هویت ژنتیکی تبریز در سال جدید ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات آمادگی فضای سبز برای استقبال از بهار گفت: تمیزکاریی و گلکاری برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی در،سطح شهر صورت گرفته است.

حسن‌زاده به اهمیت آب در کشور تاکید کرد و ادامه داد: آب اصلی‌ترین موضوع توسعه هر منطقه است در روز دوم فروردین در جهان روز آب است و باید به اهمیت آن واقف شویم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بارش سطح جهان ۷۵۰میلی متر است و در کشور کمتر از ۲۵۰میلی متر است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر با مدیریت‌های غلط و با بهره برداری بیش از اندازه شرایط بحرانی در کشور ایجاد شده است، گفت: استاندارد جهانی میانگین استفاده از آب تجدید پذیر ۲۰ درصد است که متاسفانه در کشور ما ۷۶ درصد است و این نشان می دهد آینده جوانان به خطر خواهد افتاد.

وی متذکر شد: در فضای سبز شهرداری تبریز سیاست کاهش ۳۰ میلیون مترمکعب بدون خلل در فضای سبز را اجرایی کرده است.

حسن زاده با بیان اینکه میزان مصرف به ازای هر نفر در کشور ۲۰۰لیتر است و این یک فاجعه است، افزود: وظیفه داریم میزان مصرف در آب شرب و بهداشت و توسعه شهر،کشاورز را کاهش دهیم.

وی با ابراز اینکه نیازهای انسان متعدد است ولی برخی نیازها مانند تامین خوراک، آب، امنیت نیازهای مهم هستند و نیاز به رفاه در کشور، مهم است، ادامه داد: نیاز به محیط زیست سالم از جمله مهم ترین نیازها است و اگر اهواز در اثر ریزگرد غیرقابل سکونت شده به آن پی ببریم که شاید این اتفاق به آذربایجان نیز رخ دهد.

وی متذکر شد: نباید اجازه دهیم نخاله‌ها در مسیر سیلاب‌ها قرار گیرند تا محیط زیست را به خطر انداخته نشود.

حسن زاده در پایان یادآور شد: در انتخابات شورای اسلامی سعی کنیم افراد پاک دست را انتخاب کنیم و مدیریت شهر را به افراد شایسته بسپاریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی هم نوا، تاریخ انتشار: 27 اسفند 1395، کدخبر: 113405، www.hamnava.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین